MissRuffo Skrevet 3. november 2010 #26 Skrevet 3. november 2010 Jeg giftet meg nå 15.Mai og vårt bryllup kom på 58 000 kr. * Kjole, ungerskjørt og slør 9000. *Dress til mannen: 1500. (kjøpte det på en vanlig butikk, Dress, slips og 2 skjorter) *Slips til alle forloverene 1200 ink. mannen. De var 4 stk oppe ved alteret. * Leie av kirkelokale: 500 * Kake til kaffe: 0 fikk familie til å lege. * Bryllupskake: 0 Mamma lagde den=) * Frisør: Gratis ei venninne er frisør. * Sko til begge 2000 *2 Retters middag med 2 serveringer 23500. (Det inkluderer: Champanie, bryllupssuite med frokost på morgenen og 1 års bryllups middag. * Bil fikk vi gratis av en venn av pappa. * Fotograf : 1000 (En kompis er fotograf) * Blomster 680 Vi lagde bordkortene selv for hånd og innbydelsene kjøpte vi faktisk på mega;) hehe... Det var et nokså billig bryllup men de på hotellet har sagt at det har ikke vært noe finere hverken før eller etter:p hehe... Det som er trikset med buketten din er at du ikke sier at det er til bryllup, fordi da bestiller de de aller dyreste blomstene, men de er like fine de som de som er billigere=) Husker ikke mer enn det men lykke til med planleggingen=)
lilleknertn<3 Skrevet 6. november 2010 #27 Skrevet 6. november 2010 Vårt bryllup kostet ca 60 000, og vi hadde 110 gjester! Beste dagen i vårt liv!!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #29 Skrevet 11. januar 2011 Vi giftet oss i 2009 og delte utgiftene på oss, foreldrene mine og foreldrene hans. Jeg tror vi kom opp i rundt 70 - 80 000. Vi hadde rundt 90 gjester, men vi hadde bryllupsmiddagen og festen hjemme. Bordkortene, invitasjonene, sangheftene, dekorasjonene, osv lagde jeg selv. Mannen min er jeger, så vi stilte med 18 elg- og rådyrsteiker selv. Kokken sto for resten. Festen hadde åpen bar, levende musikk, stort dansegulv ute blant melkespann med bjørkeris i. Det ble forholdsvis billig, men det var allikevel en HELT FANTASTISK DAG for oss!!!!!! Jeg skulle gjerne giftet meg med elsklingen min hvert eneste år!!!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #30 Skrevet 15. januar 2011 Herregud. Når jeg ser dette blir jeg helt satt ut. Dere må jo ha utrolig bra med penger for å ha råd til å bruke så mye penger på 1 dag! Bra for dere altså, forstå meg rett Her blir det betydelig mye billigere kan jeg si allerede. Men er misunnelig på dere som kan bruke så mye på dette og lage et drømmebryllup.
Håpet ble virkelighet! Skrevet 16. januar 2011 #31 Skrevet 16. januar 2011 Vi endte på 75 000,- tilslutt, inkludert antrekk til oss begge, hår + sminke på salong for meg(unte meg litt xtra der). Bestilte kjole på jkdress.com til 1200,-, men måtte bruke 1200,- xtra på noen forandringer allikevel, brudekjole til under 2500,-! Leide Trosterudvillaen som lokalet til 6000,- hvor vi kunne ordne med mat og drikke selv. Hadde 35 gjester til 4-retters middag, laget av bekjent av familien som er kokk til 350,- per kuvert. 20 gjester kom i tillegg til kake, kaffe og fest. Fikk bryllupskake + 4 andre kaker gratis fra bakeri - luxus! Dj kostet 5500,-, fotograf 8000,- (var misfornøyde med bildene/ fotograf - eneste vi "angrer" på ifh til en suveren dag) Største utgift blir jo til åpen bar, men vi ønsket en bra fest og ikke for "stivt" bryllup. Kjøpte inn mye på turer i Sverige, men trenger jo mye til bobler etter vielsen, vin til 4 retters middag, avec til kaffe (cognac og Baileys) + åpen bar resten av kvelden. Det vi hadde for lite av var isbiter og cola (whiskey og cola var mer populært blant mannfolka enn jeg trodde) Litt "uventete" utgifter er jo til gavekort til serveringshjelperne, blomsterjenta og ting som dukker opp underveis. Brukte nok mer penger enn opprinnelig tenkt, men fikk også en dag/ kveld vi ønsket oss med venner og familie fra Oslo, Trondheim. Tromsø, Island, England mm på plass. Et minne for livet!!
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 20. januar 2011 #33 Skrevet 20. januar 2011 100 000 kr.. Følte ikke vi tok i med noe spesielt, men 30 000 gikk til antrekk, blomster osv til meg, brudesvenn, brudepiker og brudgom.. Ellers ble det 10 000 for mat og 8000 for levende musikk:) Vi sparte og fikk litt hjelp av foreldrene våre:) Hadde ca 60 gjester til middag, og noen flere til kaffe. Åpen bar med drikke fra Sverige:)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #34 Skrevet 10. februar 2011 Vi brukte ca 70 000,- til sammen, men merket faktisk lite til det siden utgiftene ble spredd utover et helt år. Vi var veldig bevisste på å spare der vi kunne, og endte med eit heidundranes "dugnadsbryllup". Folk sa etterpå at det var et av de beste bryllupene de hadde vært i, nettopp fordi de følte seg så involverte! Her er litt av det vi fikk til: *Vielse på tinghuset *Treretters middag på hotell for den nærmeste familie samme dag som vielsen *To netter i bryllupssuiten for meg og min mann *Kjole og dress på salg *Lagde buketten selv (er blomsterdekoratør så fikk blomster til innkjøpspris) *Kjempefest med hundre gjester dagen etter vielsen, ankomst med båt, spekemat til hele hurven, en tjue-tredve kaker (!) samt treetasjers sjokoladekake fra bakeri, og lapskaus til nattmat *Leie av tre partytelt som ble satt sammen til ett *Fikk lånt kjempebra PA-anlegg, har en kompis som tok seg av lyd og musikk *Spesialkomponert brudevals (men det var en overraskelse fra spellemannen) Vi lagde invitasjoner, bordkort og takkekort selv.
Marekatta Skrevet 11. februar 2011 #35 Skrevet 11. februar 2011 Vi har budsjett på ca 55 000kr. Gifter oss i kirka, 100 gjester. Tradisjonell, men billig mat. Kjolen er kjøpt på salg.
Micmac Skrevet 11. februar 2011 #36 Skrevet 11. februar 2011 Vel skjønner at det er veldig forskjellige summer her. . Vi hadde 54 gjester til middag og 80 til kaffe og her er budsjettet vårt. Lokale: 4500 (inkludert vask) Leie duker: 1300 Drikkevarer til middag og åpen bar: 9000 Mat innkjøp: 2000 Kokk: 2000 Diverse pynt og ekstratilbehør: 2000 Kirke: 0,- vi giftet oss i Domkirken i byen som vi ikke sogner til men behøvde ikke og betale noen ting. Prest: 0,- Blomster til brud, forlovere, brudgom, svenner, brudepiker, pappa og pynt til bordene: 3850,- Burdekjole: 3800 ,- Dress og sko til brudgom: 3000 Hårpynt: 300 Frisør og sminke: 0,- Fotograf hele dagen, samt 150 takkekort: 5000 ,- Ja det var vel alt: 36750 Som natt mat ble det brukt rester fra middagen til og lage kjøttsuppe, noe som var en skikkelig hit.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2011 #37 Skrevet 19. februar 2011 Vi har gjort det veldig billig Giftet oss på tinghuset, så hadde vi bryllups festen hjemme hos oss. (Har stor plass) og bare 16gjester. Mat: 3200 (Koldtbord) Alkohol: 1800,- (Hadde rikelig med alkohol igjen etter på) Frisør og sminke: Gratis, en venninne fikser det Fotografering: En i familien er god på bilder Kjole: 2700,- (kjøpt brukt, var med sko) Brudebukett: 450,- Lokale: 0,- (vi hadde det hjemme) Bryllupskake: ca 100,- (Laget selv, hadde da masse bakeutstyr fra før) Kaker til kaffe: svigermor og min far og jeg selv laget de. Siden vi skulle ha det hjemme har jeg vært på glass leitiing, hadde ikke 16glass av en type. Så har kjøpt vannglass og vinglass. Ca 400,- (Veldig fine vin glass, på tilbud) Det eneste jeg brukte penger på utenom var til dekrasjon på bord og lys, ca 1300,- Ble ikke så dyrt + at kvelden var ubeskrivelig fin
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #38 Skrevet 4. mars 2011 Vi hadde i utgangspunktet et budsjett på kr 120 000,-. Men endte visst opp med å bruke over 200 000,-.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #39 Skrevet 9. mars 2011 Vi gifter oss til sommeren og har budsjett på 120 000. 75 gjester og 3 rettert. Håper det kommer til å holde!
IreneSofie Skrevet 15. mars 2011 #40 Skrevet 15. mars 2011 Vi skal gifte oss i juli og hadde budsjett på 100.000, men det er bare å glemme. Vi skal kun ha 43 gjester og ikke noe overfancy greier, men alt er jo så sinnsykt dyrt. Men nå har jeg jo sprengt budsjettet for brudekjole m/ tilbehør. Sluttsummen kom på 20.000 istedet for de 10 som jeg skulle prøve å holde meg innenfor:( Men kjolen er jo sååå fin da;) Vi regner med å ende på rundt 130.000
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå