Gå til innhold

hvor mye kostet ditt bryllup??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er budskjettet til ditt bryllup eller hvor mye kostet det da du giftet deg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

16 000,-

Vi giftet oss i Tingretten uten gjester:) Var veldig romantisk og familie ble veldig positivt overrassket.

Det ble nærmere 10 000 kr på klær (til meg, mann og 2 barn)

og bukett. Vi brukte 6000 i tilegg til fotograf.

Skrevet

Giftet meg 29 mai i år. Hadde budsjett på 75 000 kr som hold akkurat. Hadde 54 gjester som fikk 3 retters middag servert med alkohol til maten. Kaker lagde vi selv til kaffen (bortsett fra bryllupskake og kransekake) og det var også åpen bar etter maten. Nattmat var pølser i brød med masse tilbehør.. Vi brukte mye av pengene på mat og drikke, jeg kjøpte kjole og sko til 3000 kr, mannen min fikk ny dress og sko som han brukte.. Ellers gikk det en del til pynt, leie av lokale, betaling av servitører og barnevakt, leie av duker/servietter og masse annet småplukk..... Hadde en flott dag iallefall og det var verdt hver krone!!!

Skrevet

Vårt bryllup kostet ingenting. Giftet oss på Tinghuset med et vennepar som vitner. Gikk ut og spiste etterpå, og venneparet insisterte på å spandere middagen på oss :)

Skrevet

Under 50 000 :) Men det var det beste bryllupet EVER!

Skrevet

Rundt 80.000. Vi hadde 35 gjester.

Skrevet

Huff. Det ble mye dyrere enn planlagt. Men så var det virkelig en drømmedag, og verdt hvert øre ;-)

Vi hadde 64 gjester.

Leie av lokale, inkl serveringspersonale; 8000.

Middag, vin og fri bar; 65000

Bryllupskake; 2500

Prest; 1800

Kirkeleie; 3000 (disse to slipper man om man gifter seg i den kirken man sogner til da)

Leie av buss hjem på natta; 3200

Båt til festlokalet; 2500

Blomster; 6300

Leie av kjole og hvitt; 3000

Leie av smoking til forlover; 2000

Brudekjole med tilbehør; 13000

Undertøy; 2000

Systudio; 1200

Frisør og sminke brud og folover; 6000

Hotellovernatting brudepar, barnevakt, 2 forlovere; 9300

Fotograf; 4500 (vi har ikke bestilt bilder og takkekort enda, så denne blir nok dyrere)

Dette var det jeg kom på i farta, totalt ble dette 133300.

I tillegg kom selvsagt endel småpjusk, som invitasjoner, bordkort, gjestebok bestilt på internett, kakefigur etc. Men de husker jeg ikke prisen på.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi skal gifte oss i desember.. Har et budsjett på 85.000,- og da har vi invitert 100 gjester.. Budsjettet ser ut til å holde :-)

Skrevet

10 000.

Giftet oss på tinghuset, kjøpte nye klær og blomster, og hadde fire-retters middag for oss selv og forloverne på spisested. Ble veldig riktig for oss!

Skrevet

Vi giftet oss i mai, og vi kom opp i 100 tusen.

Vi valgte å gifte oss i tinghuset, med kun nær familie og forlovere til stedet (17 pers). Etter vielsen hadde vi lunsj på Continental.

Senere hadde vi vennefest (24 pers) med aperitiff, 3 retters middag med vinpakke, kaffe og avec, og bar.

Bryllupsreise er også inkludert i denne summen.

Vi var heldige, foreldre hjalp også til – så vi slapp å betale hele summen alene :)

Lykke til!

Skrevet

uff... eller ikke uff egentlig...

men vi brukte mye mer enn alle over her...

Tror vi endte på nærmere 400000 med bryllupsreisen jeg....

men vi hadde råd til det, og derfor hadde vi heller ikke noe budsjett satt opp.. det blir dyrer av sånt! Og vi fikk det akkurat som vi ville, trengte ikke begrense oss på noe! Vi hadde 100 gjester og da ba vi de vi hadde lyst til å be... trengte ikke sette noen grense pga økonomi liksom...

Tror ikke det var noe sånn spesiellt overdådig, men vi brukte mye penger på blomster og fotograf da dette er ting som er viktige for oss!

Jeg lagde alle invitasjoner, bordkort, sanghefter osv selv... men blir så absolutt ikke billig allikevel!

Vi hadde vår egen lille vri på å sende ut invitasjonen... de ble sendt ut med en hvit rose med blomsterbud... og til 100 gjester, så sier det seg selv av bare der ble det litt penger... men var verdt pengene det kostet! Fikk så utrolig mange fine tilbakemeldinger på akkurat det!

Bryllupsreisen kostet nok rett under halvparten... så det er en tur vi aldri vil glemme og aldri vil få til igjen!! Vi bodde på seilet i Dubai et par netter... fantastisk opplevelse! Og Maldivene først var ikke så dumt det heller...

Vil bare frem til... at et bryllup kan koste ingenting og være like fantastisk som et som koster masse! Vi hadde pengene og valgte å bruke dem på dette.. andre prioriterer annerledes og det er like fint! For oss var det verdt det! Jeg ville gjort det samme igjen! Men idag har vi nok ikke den samme muligeheten, men er sikker på at vi kunne fått til noe like bra!

Skrevet

Vårt bryllup kom over 100 000,- Synes det høres veeeldig mye ut, men følte ikke vi overdrev ting.

Fikk kjole og tilbehør for 10 000,- Han leide dress. Hadde nesten 60 gjester. Hadde åpen bar, så der gikk jo en del penger.

Ellers er dette med buss til og fra lokalet, fotograf, takkekort...

Ser ikke helt hvos vi kunne spart inn, og forstår ikke hvordan andre klarer å få det mye billigere.

Men uansett...verdt hver krone:)) Og, vi hadde selvfølgelig ikke hatt f.eks åpen bar og buss hvis vi ikke visste at vi hadde penger nok til det.

Skrevet

Vi giftet oss i tinghuset å vi gjorde det meste selv så vi er blandt dem som har hatt ett billigt bryllup i forhånd til dem fleste som gifter seg.Sminket meg selv,lagde brudebuketten min selv,fikk innsydd kjolen gratis som bare kostet meg 1000 kroner,kjøpte billige blomstrer til bordpynt uten å nevne ordet bryllup,frisøren krøller uten å nevne ordet bryllup.Lønner seg å være smart.Å ja det ble en fantastik dag med familie og venner og ett billigt lokale.Vi brukte også bilen vår selv så ingen utlegg der utenom vask av bilen ut å innvendigt men det var igjen billigt.Kjøpte snitter og kaker å lagde en kake selv.Fotografene var i familien men vi skal ta nye å finere når solen kommer tilbake med blå himell så vi kan gjøre det ute så vi kan bruke det som bilde på veggen.Hvorfor sløse så mye penger vekk i bryllup når man kan spare flere tusen sier jeg bare.

Skrevet

Vi kom nok opp i en 150-160 tusen til slutt, tror jeg. Hadde vel i utgangspunktet tenkt å bruke mindre da vi startet planleggingen, men så valgte vi etter hvert noen dyrere løsninger enn det vi først hadde tenkt. Føler ikke at vi heller var så "råflotte", men vi valgte bort de billigste løsningene i denne anledningen. Vi hadde imidlertid lagt av penger i forkant, og fikk noe hjelp av foreldrene våre (bryllupsgaven fra dem), så dette var noe vi valgte å prioritere og som vi hadde råd til. Vi hadde en fantastisk dag, og var veldig fornøyde etterpå! Fikk også mange hyggelige tilbakemeldinger fra fornøyde gjester.

Vi hadde bryllupet på hotell, der vi dekket middag og drikkevarer til 70 personer. Valgte også å leie inn band og fotograf (som vi først tenkte å droppe). I tillegg kjøpte jeg kjole på brudesalong, var hos frisør, unte meg litt hudpleie og vi kostet på oss en liten bryllupsreise :)

Vi valgte å unne oss "litt ekstra" i forbindelse denne dagen, og var veldig fornøyde med det.

Skrevet

Vårt kom på rundt 65.000,- (av disse var 25.000,- bryllupsreisen) Vi giftet oss på tinghuset, spiste en deilig lunsj etterpå sammen med de som var med (vi var 9 stk til sammen) Også skal vi ha stor grillfest i hagen om en uke med 35 gjester, mat og alkohol og kaker og transport for alle inkludert. :D Syns ikke vi brukte mye, og foreløpig har alt vært helt strålende, regner med at festen blir det også :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Med bryllupsreisen kom det vel på ca 80.000 kr. Veldig mye penger, men med 70 gjester, tre retter, bryllupskake, alkohol, fotograf osv. drar det fort på seg. Vi kjøpte kjolen på salg, valgte rimelig lokale, ordnet alkoholen selv, ikke den dyreste fotografen, billig bryllupsreise osv. Men det blir fort penger ut av det likevel. Men det var en helt fantastisk dag, så det var verdt pengene.

• 2 uker senere...
Skrevet

Bryllupet vårt kostet vel rundt 140 000 alt i alt med bryllupsreisa.

:)

Vi hadde budsjettert 100 000 så vi sprakk med 40 000 mer enn planlagt... Hehehehe

Skrevet

Vi hadde 70 gjester og bryllupet kom på ca 85000,-

Føler ikke at vi sparte på noe, bortsett fra maten som ble billig pga en i familien som er kokk. (20000kr) og alkohol som vi handlet i Sverige.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi hadde ikke noen budsjett, og hadde ca 750 gjester :) Leide et stort lokale med live band osv. Vi betalte ikke bryllupet da det er en tradisjon at foreldrene til mannen betaler :) Men vi hadde god mat, kake nok til alle...en kokk som var til stedet og tilbredet maten.

Limo som hentet og kjørte oss, fotograf ++ det vanlige

tror det kom på ca 150 000 kr. men var det beste bryllupet som "alle" snakket om eller hadde hørt.

Skrevet

Vi giftet oss nettopp, hadde budsjettert med 140 000 kr, har nå 35 000 kr igjen, men fikk sponset kvelden før av mine foreldre, samt at svigerforeldrene mine betalte 2/3 av restaurantregningen. Vi har nå betalt alt bortsett fra takkekortbilder og bilde på veggen til oss selv samt til foreldre og mormor. Alt i alt kostet nok bryllupet ca 160 000 kr med nesten 100 gjester og 4 rettersmiddag på hotell samt fest på et lokale etterpå.

• 2 uker senere...
Skrevet

Er det bare meg, eller er det sånn at hjemmelagede invitasjoner er det dyreste alternativet man kan ha ang innbydelse..Lagde selv til dåpen, 20 stk og ble vel nesten 400 kroner, med lim, pappa og papir og pynt,- synes det var fryktelig mye..Jeg kunne fått "ferdigtrykte" for under 100-lappen.....

Men kanskje det aller,aller billigste er og "Klippe og lime" på fotosider på nettet og bestille?

Dere som har "selvlagede" for å komme billigere ut,- billigere enn hva? Man får vel 10 eller 12 innbydelser i bokhandelen til 50 kroner...Hvordan gjør man det billigere selv?.

Bare lurer, for alle sier,- lag invitasjonene selv,- for å spare..Skjønner om man vil personlige invitasjoner som man vil "designe" selv, også sette bort arbeidet...Da er det billigere og gjøre det selv, men aller, aller billigst blir vel og kjøppe pakker med ferdigtrykte? Ikke så personlig, men kan jo spare inn f.eks blomsterbuketten eller borddekorasjoner..Alt etter hvordan DISSE skal lages..

Skrevet

Før vi startet planleggingen satte vi opp et budsjett på 120 000,-. Men vi fant fort ut at dette ikke gikk, så vi brukte vel tilsammen litt over 200 000,-

Men er vel verdt det. En drømmedag for oss og en minnerik dag for de 100 gjestene våre! :-)

Skrevet

Vi har regnet med å bruke ca 100.000...

Men vi har jo kjøpt ting etterhvert.. så kostnadene syntes ikke så godt da..! Det store pengesluket blir når lokalet skal betales (ca 1000 kr kuverten og 60 gjester = 60.000)

Ellers blir det brukt:

8000 på fotograf

7500 på min kjole med alt tilbehør

1500 for leie av sjakett

6000 for blomster

2600 på bryllupskake

2800 på kirkeleie

7000 på ringer

Det koster å gifte seg om man vil gjøre litt ut av det :)

Skrevet

Nå er vi ikke gift enda, men det blir sånn ca :

Lokale, mat, drikke til middag+velkomstdrink+avec til kaffen

servitører, ryddehjelp, blomster og annen pynt, bryllupskake- 35 000 kr

Kjole osv til meg, dress til mannen, klær til barna -6000 kr

Fotograf(bekjent) -1500 kr

Invitasjoner-bordkort- 500 kr

Frisør- ca 1000 for mann og barn

Frisør meg-gratis(får i gave)

Regner med det plusser seg på litt til, men vi kommer nok under 50 000 kr

30 middagsgjester, 21 stk ekstra til kaffen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...