Gå til innhold

Når man gifter seg hos byfogden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir man ikke gave da?

Vi har et vennepar som giftet seg uten bryllupsfest - de ønsket ikke noe styr, og har også vært samboere med barn i flere år.

Men de er jo like gift dem som alle andre, så jeg mener at det er på sin plass å gi en liten oppmerksomhet. Men venninner av oss alle er uenige. De mener at man gir gave dersom man er gjest. Jeg har jo i alle år gitt gaver til både naboer og kollegar, selv om jeg ikke har vært invitert i bryllup.

Jeg vet jo at dem selvfølgelig har fått gave fra nærmeste familie.

Gir man gave? Og isåfall; hvor mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også gitt gave.Kanskje et gavekort på en restaurant eller noe i den duren. Ikke helt sikker på beløp. Viss du ikke vet det er noe spes. de ønsker seg..

Skrevet

klart man gir gave :-)

Skrevet

Jeg gir gave til bryllup jeg går i, og til venner som gifter seg selv om jeg ikke kommer i bryllupet. Spiller ingen rolle om de gifter seg borgerlig eller kristelig...

Hvor mye man gir avhenger både av hvilke ting du selv synes passer å gi til akkurat det paret, og av egen økonomi. Det er sikkert noen regler på at den MÅ koste minst tusen kroner dersom vinden blåste fra nordøst når du møtte bruden for fjerde gang, eller 500 dersom brudgommen har på seg blå sokker, men det spiller vel egentlig ingen rolle. De fleste blir takknemlige for at du tenkte på de likevel.

Sist jeg ga bryllupsgave kostet den omkring 5-600 kroner og har ikke fått klage i hvertfall:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...