Gå til innhold

Håper på svar fort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt gravid igjen, har en liten jente på 1år. Og jeg vil virkelig ikke ha et barn igjen nå. Vil kose meg med prinsessa mi lenger enn dette..

Må jeg ta kontakt med legen for og ta abort? eller kan jeg ta kontakt med sykehuset selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den gangen jeg tok abort ringte jeg direkte til ullevål.

Skrevet

Seriøst? Du vil drepe søster/bror til datteren din fordi du vil kose deg lenger med henne? Man koser seg faktisk også med alle barna selv om man har fler enn ett.

Skrevet

Ja jeg vil faktisk kose meg med hun da hun har vært inn og ut av sykehuset, pga sykdom... Hvis du syns det er rart, så har vel du et problem! Sorry, men er veldig følsom når det gjelder dette:/

Skrevet

Herregud !! Dette er HENNES valg !! Og i Norge har vi fri abort, enten du liker det, eller ei...

Jeg har ikke tatt abort, men ring gynekologisk poliklinikk på sykehuset ditt og spør der. De bruker å være hyggelige og hjelpsomme.

Tenk det nøye gjennom, og lykke til :)

Skrevet

Det kommer nok ann på hvor du bor.

Her i Bergen må du først ta kontakt med fastlege.

Andre steder skal man ta direkte kontakt med sykehuset.

Det du kan gjøre er å ringe direkte til sykehuset og forhøre deg om hvordan du skal gå frem.

Skrevet

Jeg har tenkt igjennom det, i 4 uker, fikk vite at jeg var gravid når jeg var 4 uker på vei, nå er jeg 8 uker.. Så har bestent meg for hva jeg vil gjøre nå...

Skrevet

noen er imot abort, noen er for, og andre har rett og slett havnet i en kjip situasjon... HI ba ikke om råd om hun skulle ta abort eller ikke, så da må det vel for f*** gå ann å la være å svare hvis du skal bruke ord som at hun dreper barnet sitt!! Selv kunne jeg aldri tatt abort, har vært i en jævelig håpløs situasjon selv, hvor mange rådet meg til å ta abort, men det hadde jeg ikke klart. MEN jeg dømmer ikke andre forde, det er da et valg som er opp til hver enkelt!

Jeg ville tro at sånt måtte innom fastlegen først, men vet ikke, kan jo bare ta en tlf å spørre. Lykke til:-) Og håper jenta di slipper mer sykehusopphold...

Skrevet

Da ringer du sykehuset og spør :)

Utrivelig situasjon, men skjønner at du vil kose deg med lillejenta :)

Skrevet

Abort kun fordi man vil kose seg med første barn? Er det bare meg eller er verden blitt gal?

Skrevet

Ikke gjør det! Beklager, vet du ikke spurte, men jeg syns det er fryktelig at folk tar abort av grunner som at man vil kose seg lenger med det barnet man har, eller at det av andre grunner "ikke passer" akkurat nå. Husk at du vil bli like glad i dette barnet som i barnet du har!

Skrevet

Hvofor skal folk komme med råd når man spørr om et spm? Det er mitt valg og jeg har tenkt på det veldig mye, og kommet frem til at det blir abort. Hadde dere hatt en syk jente eller gutt nesten hele leve året hun/han har levd og nesten bare vært på sykehuset hadde sikkert dere og tenkt sånn som jeg gjør...

Jeg vet at jeg hadde blitt like glad i den som er i magen også.. Men føler jeg ikke har fått nok tid med hun lille jeg har nå...

hi*

Skrevet

Hadde jeg hatt et sykt barn ville jeg heller tenkt enda mer at livet er så skjørt at det er noe man må ta vare på av alle krefter og definitivt ikke valgt å abortere bort barnets søsken.

Skrevet

Jeg tror du må henvises av fastlege.

Du vil få tid til jenta di selv om du får et barn til. Du frarøver jenta di et søsken som hun ville kunnet få stor glede av.

Skal du ha flere senere? Når det passer deg bedre? Er et ufødt barn bare en vare for deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...