Anonym bruker Skrevet 12. juli 2010 #1 Skrevet 12. juli 2010 Datteren på 15 til sambo ønsker at faren og moren hennes sammen skal kjøre henne til flyplassen når hun skal til utlandet noen uker. Turen tar totalt ca 5 t. Hun har akkurat flyttet til moren igjen, etter hun fikk høre at jeg var gravid igjen (skjedde med spiral/ikke planlagt). Moren og jeg har et dårlig forhold. Hvordan hadde dere reagert? Er jeg urimelig når jeg føler meg skikkelig tråkket på? Har aldri sagt nei til barna hans mens vi har vært sammen. Hører gjerne synspunkter fra "den andre siden" også.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2010 #2 Skrevet 12. juli 2010 Ehh, her synes jeg du overreagerer. Selvsagt vil hun at begge foreldrene skal bli med, er det virkelig et problem for deg? Drit i exen, det er jo deg han er med nå. Dette var ingenting å bry seg om.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2010 #3 Skrevet 12. juli 2010 Syns du skal være glad for at de også ønsker dette, såfremt de gjør det selvsagt. Det må jo være flott for jenta å ha 2 foreldre som kan gjøre slike ting sammen, for henne. Jenta mi kommer aldri til å oppleve mor og far sammen, på noe som helst, og det synes jeg er trist.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2010 #4 Skrevet 12. juli 2010 Er dette et problem da? Er det ikke fint at familien kan få litt tid sammen før datteren drar til utlandet?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2010 #5 Skrevet 12. juli 2010 Jeg er ikke sjalu på eksen, hun har oppført seg forferdelig (derfor valge datteren også å bo hos oss de første årene). Jeg er nok litt overfølsom nå, fordi alle på sambos side og eks og datter inkludert, har uttalt at jeg virkelig burde tatt abort. Sambo vil ha ungen når jeg først har blitt gravid. Jeg spurte tom ham før jeg sa min mening. De tror jeg har overtalt ham.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2010 #6 Skrevet 12. juli 2010 Da må jo mannen din stå opp for seg selv å si mot dem da.
Sweet Amber Skrevet 12. juli 2010 #7 Skrevet 12. juli 2010 Hvis faren og moren ønsker dette synes jeg ikke du skal protestere. Jeg skjønner at det ikke er noe gøy at han reiser med eksen, men hun blir jo en del av "totalpakka" når man blir sammen med noen som har barn fra før. Gjør de dette er det jo for datterens skyld, ikke fordi de har så lyst til å reise sammen.
Sweet Amber Skrevet 12. juli 2010 #8 Skrevet 12. juli 2010 Det der er jo drøyt. At en hormonell 15 åring kan få seg til å si at du burde ta abort er ille nok, men tilgivelig, men eksen til barnefar har da virkelig ikke noe med å si noe slikt. DA hadde jeg blitt sinna, da...
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2010 #9 Skrevet 12. juli 2010 Jeg akjønner godt du reagerer jeg (skyt meg). jeg mener at en 15 åring godt burde skjønne at foreldrene ikke er sammen og ikke "finner på ting" sammen lengre. Jeg mener dette er et krav hun ikke kan stille. Hun kan godt si hade til den ene foreldren, mens den andre foreldren kjører.Så hvis hun vil "familien" skal feire jul sammen, så skal alle bare gå med på det? Dette var forøvrig bare min mening..
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2010 #10 Skrevet 12. juli 2010 Puh - takk for den, følte meg temmelig slem her en stund. Det er det jeg reagerer på, hun har alltid sagt at det har vært for dumt når moren har forslått tilsvarende ting tidligere. Hun er svært oppegående og selvstendig. Dette føler jeg er et rent stikk til meg, og jeg føler at faren burde stå ved min side i større grad her - siden jeg ikke har mer "skyld" i at jeg er gravid enn han. Hadde ikke dette skjedd i forkant, hadde jeg ikke hatt samme problem med det, og mest sannsynlig sagt at det var greit.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2010 #11 Skrevet 12. juli 2010 Føler dette er en slags "hevn" fra 15 åringen, som hun vet du kommer til å reagere på.. 15 åringer kan være ganske så nådesløse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå