Gå til innhold

"Er det så lenge til termin? Da er du stor!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er jeg offisielt en av de gravide som har blitt kalt diger. Jeg skjønner ikke at folk kan tillate seg å si det rett til oss!!! Blir så forbanna! Tenk om jeg hadde vært stor? Jeg har faktisk mage som ligger under gjennomsnittet i størrelse i forhold til hvor langt på vei jeg er. I tillegg er jeg overfølsom om dagen (graviditetshormoner), så tåler jeg ikke å få høre at jeg er diger. Dette var en dame i 50 årene som sa til meg. I etterkant tenker man alltid; jeg skulle sagt... Det jeg skulle sagt var: ja, jeg er nesten like stor som deg, når skal du ha barn :P Men det gjør man jo bare ikke. Dumme gamle damer, som tror det er greit å si at man er feit!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så enig! Og det er ikke bare dumme, gamle damer.. hadde til og med venninner som sa det! De tenker vel ikke at det er sårende på noen måte, man kan liksom si hva man vil til gravide og det er fritt frem for alle (også helt fremmende) og ta på magen våres!!! Der ER sårende med sånne kommentarer, og det er ikke alle som liker å bli klådd på, så spør ihvertfall først liksom!

Ikke bry deg noe om det du, du ser helt sikkert fantastisk ut:-)

Skrevet

Ååååh! Blir irritert på dine vegne! Alt folk kan få seg til å si når man er gravid!

Jeg har hormonell til tusen selv og i tillegg har jeg alltid hatt et litt anstrengt forhold til min egen kropp. Dermed syns jeg dette med å legge på seg og bli større er litt vanskelig å bli vant til i utgangspunktet. Hjemme kan jeg gå i litt trangere singleter, men med en gang jeg skal ut av huset tar jeg på meg topper som skjuler magen mest mulig.

Det har heldigvis ikke kommet noe særlig med kommentarer enda, men jeg holder meg igrunn borte fra folk når jeg kan også. Eneste er besteforeldra til samboeren min. Vi ser dem sjelden eller aldri, og da vi fortalte at vi skulle ha baby til dem her om dagen fikk jeg beskjed om at det hadde de sett med en gang, fordi jeg var blitt større. Ei annen i familien til samboeren min spurte for å være morsom for en stund siden (da vi var to gravide til stede) hvem som hadde størst mage. Jeg hadde mest lyst til å si at det var henne. For det var og er det!

• 1 måned senere...
Skrevet

huff det der er irriterende at absolutt alle bare MÅ kommentere hvor stor eller liten man er....

jeg har det motsatt av deg jeg da..... og selv om det da ikke er å bli kalt feit, så blir jeg irritert....

hver eneste tante i barnehagen til sønnen min, hver eneste nabo, slektning og alle venner og venners venner spør om når jeg har termin, jeg sier jeg har termin 18. oktober og så blir folk helt sånn.. "åååh... da er det jo ikke lenge igjen... men.. herregud da er du liten altså... du ser ikke ut som du er over uke 25 engang.." skikkelig moro å få høre av absolut alle...... (måtte bare få det ut, veit det ikke er det samme, men det er sykt irriterende..)

kan skjønne det er mye verre å få høre om hvor stor og svær man er... det er ikke noe koselig.. det er aldri bra å fortelle en dame at hun ser stor ut... ikke engang når hun er gravid.. kanskje særlig ikke da... det er jo da man trenger å høre at man ser fin ut..

Skrevet

Har opplevd det samme som deg maaaange ganger og det er spesielt damer i 40 - 50 årene som er frekkest.

Jeg ligger også under gjennomsnittet i størrelse og vekt i forhold til hvor langt jeg har kommet. Jeg har vært heldig og ikke lagt på meg utenom magen og er frisk og rask.

Synes det er unødvendig og veldig irriterende med stadige kommentarer over hvor utrolig stor jeg har blitt. Synes ikke jeg er så stor selv og nyter å gå gravid. Hvorfor prøver da så mange å "bryte" ned selvfølelsen til gravide...

Er det sjalusi? Husker de ikke hvor store de selv var under svangerskap?

Irriterende og fullstendig unødvendig med slike kommentarer!

Skrevet

ja enig her.. :)

Alle trodde jeg var liggeferdig i månte 6-7.. Å dem la ikke sjul på det..

Fikk og kommentarer på at jeg måtte tenke litt mer på hva jeg puttet i meg..

Synes selv jeg var stor, men ikke sååå stor..

Er 170 høy og ble 83 kg på det meste, men mye av det var vann for veide 68 når jeg for hjem fra sykehuset 4-5 dager senere..

Nej det er sårende og høre, så denne gangen har jeg bestemt meg for å ikke bli tyngre en 75 kg, men helst unner 70kg.. :)

Skrevet

Jeg er nå 19 uker på vei. I forrige uke var det ei som sa til meg. -Å så feit du er blitt.ha,ha, det er jo lov å si det til gravide...

Eh nei det er ikke lov til å si det til noen om de er gravide eller ei..

Og jeg har i tilegg gått ned 7kilo og 2cm rundt midjen, pga at jeg har kuttet ut alt av sukker og brus, og spiser sundt og regelmessig.. Så tenk hvor "feit" jeg var før graviditeten da...... Er ikke mye moro for selvbildet....(

Skrevet

Jeg fikk høre av min venninne (!!), som er tjukkere enn meg, at "ja, du som har noen kilo ekstra"........ har sittet som et ekko i hodet på meg siden, og det er så tåpelig, siden jeg fremdeles er slankere enn henne nå i uke 27 (bortsett fra magen, seff)... irriterende!!!!

Skrevet

Ja jeg uffet meg en gang på toget i sommer og sa løst at: huff ja nå bynner det og bli litt tungt (har stooor mage allerede)

Så sier plutselig en dame (tja, 50-60 år) ikke vet jeg, men: Ja da er det bare å slanke seg!

Jeg smilte pent til henne og sa med litt sleesy stemme: ja vet du hva, jeg lover DEG at så snart jeg har poppet ut denne ungen så skal jeg slanke meg! snudde meg pent og tok tinga mine og gikk ut ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

forstår godt hva du mener,men du må huske på at alle må liksom bare ha en mening om den slags.jeg har 2 gutter og var på gjennomsnittet med første mann og på størrelse med tvillinger-mage med nr 2.og selv om jeg hadde så stor mage at det likesågodt kunne vært to inni der var det noen som mente jeg hadde liten mage?!?!?!? hææææ???

det er bare sånn det er,alle vil ha en mening.særlig damer som har barn selv.for de har liksom greie på det. :) alle gravid mager er flotte.tenk om flere kunne heller si:for en flott mage du har fått!!! det hadde jeg likt å høre iallefall istedenfor den derre dømminga om den er for stor eller for liten i forhold til når man har termin!

nå venter jeg nr 3,og gleder meg til magen blir litt mere gravid mage og ikke bare oppblåst-tykk mage ;))

Skrevet

Jeg får også hørt at jeg er så liten. Hører det vel hver dag. Ikke gøy det heller.."oi, under to mnd igjen og du har nesten ikke mage en gang! Sikker på at det ikke er noe galt?" Ikke noe gøy det heller.

Skrevet

Ja det er sykt irriterende. Jeg syns magen min er helt passe men når venninner som ikke har barn, slenger ut kommentarer som: herlighet så stor mage du har fått!, så er det nesten som jeg klikker inni meg. Jeg vet at de selv er livredd for strekkmerker og legge på seg, og det virker som det vil stoppe dem i å få barn. Det sier litt om de og den sykt kroppsfikserte verden vi lever i! Alle vil se perfekte ut, noe som ikke er et realistiske mål... sysn folk bør tenke seg ekstra om i dag, om hva de sier til gravide siden det er slik at verden er mer kroppsfiksert en noen gang, så kan dette være ekstra sårende å høre for enkelte.

Når folk som er så kroppsfikserte selv, skal hakke ned på andre sin størrelse så velger jeg å tro at de faktisk bare er misunnelige for at jeg faktisk ikke er kjempe stor....Altså jeg ligger mitt på gjennomsnittet, og har ikke lagt på meg mer eller mindre en normalt.... hva forventer egentlig folk, vi bærer faktisk et barn. mitt barn er nå 35 cm , det skulle da bare mangle at jeg har litt mage, det er jo helt normalt. Barnet skal jo kunne bevege seg der inne....Jeg gidder faktisk ikke være med disse venninne nå, kunne de ikke heller si så fin gravidmage du har. Nå ringer de og sender melding og spør hvor stor jeg er blitt... ikke om hvordan jeg har det, eller hva kjønn jeg venter, nei størrelsen er visst viktigst. Det er faktisk til å spy av!

Det at folk tror de vil slipper unna med mage når de er gravid er bare et urelastisk ønske å dra på syns nå jeg, for magen kommer uansett hvor sunt man lever elelr hvor mye man trener, det stopper jo ikke veksten til barnet! Og ved termin har uansett de aller fleste fått en stor flott gravid mage=) Selvsagt er det historier om at noen som slipper unna med alt det, men det er mer sjelden en det kan virke som.

Hehe gled litt ut dette innlegget...

Skrevet

uff , jeg er så lei av at alle skal blande seg og ha en mening om alt , når det gjelder gravide! Alle er forskjellige...og hva er det egentlig som er "normalt" ? Alle er "normale" på sin måte!

Jeg får ikke høre at jeg er "stor"....jeg får høre at jeg er veldig "liten". For å være helt ærlig, så synes jeg at magen min er akkurat passe stor og fin! Jeg er 5 mnd på vei , alle blir liksom overrasket over at jeg er såpass langt på vei. De spør meg til og med om jeg spiser riktig og sier at jeg kanskje burde spise mer. Jeg føler at jeg må overbevise folk om at alt er bra med babyen og meg! Har vært på UL og babyen er normal i størrelse i forhold til hvor langt jeg er på vei!

Jeg synes ikke noe særlig om at folk ber meg spise mer ol.

Jeg sier bare , LA OSS GRAVIDE FÅ VÆRE I FRED! VI TRENGER IKKE ANDRES MENINGER OM ALT! vi har andre ting å tenke på!!! Pluss masse hormoner som løper løpsk!

Om man er liten eller stor , er vel ikke så farlig...så lenge man har det bra med seg selv og babyen!

Drit i hva andre har å si !

Sender deg en god klem:-)

Skrevet

Tusen takk for alle kommentarer! :) Visste jeg ikke var alene om å få sånne unødvendige kommentarer, men at det var så vanlig at folk er frekke det trodde jeg ikke. Jaja, nå nærmer jeg meg mål, og har ikke fått noen fler kommentarer, magemålet er fortsatt helt på den røde streken og jeg syns den er passe stor.

Stor klem til alle som har svart! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...