stjertløvetann Skrevet 11. juli 2010 #1 Skrevet 11. juli 2010 Helt til idag et ubegripelig sært spørsmål for mitt vedkommende, for jeg har kjøpt sånne glass på apoteket og ikke tenkt mer over saken. Men nå skal jeg til legen imorgen, og har glemt å kjøpe glass. Ringer opphavet og spør om hun har noen liggende, og får til svar at hun pleier bare å koke noen vitaminglass og tisse på de! Lettere sjokkert, gjør dere også det? Er jeg storfin og sløsete, eller er det flere som gjør som jeg? Og jeg takker alltid nei når de spør om jeg vil ha det brukte glasset med meg, orker ikke tanken på å drasse rundt på det lenger enn jeg må
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 11. juli 2010 #3 Skrevet 11. juli 2010 Da jeg gikk gravid hadde jeg alltid ett lager med urinprøveglass. Og jeg tok det aldri med meg hjem,selv om jeg fikk tilbud om det. Men jeg har hatt urinveisinfeksjon sånn helt plutselig i helga ett par ganger, da har jeg faktisk brukt gamle syltetøyglass...
Gjest Skrevet 11. juli 2010 #4 Skrevet 11. juli 2010 Jeg pleier å kjøpe de der greiene fra apoteket. Husker min mamma brukte små syltetøyglass som hun kokte før bruk. Burde jo gå det?
Piken på landet Skrevet 11. juli 2010 #5 Skrevet 11. juli 2010 Pilleglass, syltetøyglass, alt er greit, så lenge det er rent og tett :-)
soleia Skrevet 12. juli 2010 #6 Skrevet 12. juli 2010 Eg plar bruke dei frå apoteket, (plar ikkje få tilbod om å ta med heim att, og hadde takka nei) men når nøden er der så er jo alle tette og reine beholdarar greit. Det er ikkje så mykje som skal til. Hugsar enno frå ungdomsskulen då me skulle ha legesjekk og ta med urinprøver. Eg hadde eit lite tomatpure glas, medan ei klasseveninne drog fram eit digert syltetøyglas som var nesten fullt :-p
Fizzymed2små Skrevet 12. juli 2010 #7 Skrevet 12. juli 2010 Tar med meg urinprøveglass fra jobb. Noen frynsegoder må man ha som sykepleier!!
Hikken Skrevet 12. juli 2010 #8 Skrevet 12. juli 2010 I begynnelsen av sv.skapet mitt brukte jeg glass fra apoteket. Jo lenger uti graviditeten jeg kom sviktet hukommelsen mer og mer, så de siste to månedene kom jeg med gul tacosaus, tomatpure, spaghettisaus, syltetøy og annet diverse. Fetaost og oliven... U name it. Stod støtt og stadig og mumset i meg feta for harde livet (for nei, jeg kunne IKKE legge det over i noe annet, det måtte spises) for å kunne vaske og bruke glasset til urinprøve ;o)
Mom2Two Skrevet 12. juli 2010 #9 Skrevet 12. juli 2010 Æsj, kjøper vel engangs på Apoteket. Har alltid et par i medisinskapet for sikkerhets skyld. Da jeg var gravid, hadde jeg mange liggende, for da tok man jo med hver gang. Kunne ikke falt meg inn å bruke noe annet, men jeg vet at folk bruker alt mulig rart:-p
lille sprelle Skrevet 12. juli 2010 #10 Skrevet 12. juli 2010 man tar hva man har om man ikke har prøveglass. syltetøyglass osv. (selvfølgelig rengjort - hehe)
___ Skrevet 12. juli 2010 #11 Skrevet 12. juli 2010 Jeg brukte hva som helst av omtrent passelig størrelse med tett lokk som jeg ikke trengte å få tilbake. Små syltetøyglass, vitaminpille glass, hermetikkglass eller noe annet jeg hdde for hånden. Ingen grunn til å bruke tid eller penger på å skaffe seg noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå