Gå til innhold

Går på overtid.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

og bare venter og venter og venter...

Har liksom ikke noe forvarsel heller.

Er de samme plagene som har vært der den siste måneden, og som ikke er kraftigere eller mer enn hva andre har (heller mindre).

Kan det være at det bare plutselig starter mon tru :)

Er i alle fall lei av å bare vente... - begynner nesten å grue meg for hva som skal skje under fødselen, noe jeg ikke har tenkt på tidligere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får bare prøve å slappe av og hente krefter ;)

Jeg ble satt i gang 10 dager på overtid med eldste, og var da ikke moden. Da yngste kom bare to år seinere trodde jeg at det kom til å skje litt før, men han kom 11 dager over tiden av seg selv :-/

Hadde ingen tegn til noe før det døgnet det startet...

Lykke til!

Skrevet

Huff jeg får vondt i magen av ordet overtid, ville bare ønske deg lykke til! Ikke godta å gå for lenge!! Håper du føder snart ;o)

Skrevet

Er så leeeeei av å slappe av ;)

Føler meg som verdens lateste, mest giddesløse mennesket i hele verden :(

Jaja, tålmodighet er den dyd ;-D

Skrevet

Huff,kjedelig!!!! Hvor langt over er du da?

Skrevet

Ikke så lenge.. enda.. 2 dager ;)

Skrevet

Da synes jeg ikke synd på deg ennå!ha ha,bare tulla!

Jeg gikk 13 dager over....utrolig kjedelig,tok meg en joggetur til slutt..da gikk vannet,og jeg fødte på vei til sykehuset!

Skrevet

åhhh... jeg vet! 2 dager er jo ingenting :-p

Men siden jeg fødte 2.5 mnd for tidlig sist, så lovet jeg meg selv å ikke klage i neste svangerskap. Unner ingen å sitte i 2 mnd på sykehuset, med pustestopp og alt slik tull... Men NÅ når jeg har gått over tiden har jeg lov til å suttre litt ;)

Skrevet

Kan bare si at jeg føler virkelig med deg! Grusomt å gå rundt å vente, og ja - nå kan det (fortsatt) skje når som helst. Håper du slipper å gå altfor lenge da. Vet hvor tungt det er siste tiden.

Det er ikke vits i å bruke energien du har på å grue deg til fødsel, tenk at dette går bra og at dette greier du fint!

Husk å lære deg pusteteknikk til riene og avspenning. Hjalp meg utrolig mye under fødsel hvertfall - vet det ikke er likt for alle, men et lite tips bare!

Har du snakket med jordmor ang fødsel?

Kan være greit å få svar på ting du lurer på og/eller er usikker på.

Er du ikke moden er det mulig å få komme inn til spesialist på sykehuset for kontroll og se på om induksjon kan være nødvendig.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Fødte du PÅ VEI TIL sykehuset? *Traumeee*

Til HI, slapp av, ungen skal ut en gang uansett! Tenk at for hver dag du går over, er en ekstra dag uten vonde rier :-)))))

Skrevet

Sniken meg må bare inn å kommentere da vettu :D

Du er flink som slapper av! Det er det aller beste du kan gjøre for kroppen din! Husk å spise mye også, og sov så mye du kan.

Massasje, kyssing, kosing, klining og sex er de sikreste tipsene i boka for å ting i gang av seg selv. Så lenge du kjenner kroppen din og vet at du og babyen har det bra, er det viktig at du er rolig og trygg på deg selv. Med en gang du begynner å føle deg engstelig produserer kroppen adrenalin, som motvirker fødselshormonet oxytocin. Får du ingen til å ha sex med deg, gjør det selv. Hihi.

Les om fødselen, hva som skjer. Tenk at du har fått en sekk med rier, og hver rie har du en mindre! Lær deg å puste. Husk også at DU bestemmer over deg selv på fødestua, beveg deg og gjør som kroppen din vil. Ikke kjemp i mot. Riene GJØR vondt, det får du ikke gjort noe med uansett! Håper du har god støtte i mannen din, som kanskje kan lære seg noen massasjeteknikker? :) Ikke tenk at riene er noe du skal komme deg over, men at hver rie er en grop du skal ned i og så opp av. Visualisering kan hjelpe! :) Ha med dere mat og drikke av typen DU ønsker deg, massasjeolje, litt stearinlys, ta et varmt bad om de har badekar! Varmt vann lindrer smertene og det er enklere å jobbe med kroppen i vann.

Er du redd og trenger noen å prate med så er vi her, www.dindoula.no, og jordmor skal også være en du kan prate med. Ring gjerne til Fødeavdelingen, så det står i journalen din at du er engstelig.

Ønsker deg veldig masse lykke til!!

Skrevet

Er veldig langt i fra engstelig da!!!

Jeg skrev at jeg har begynt å tenkt på fødselen, noe jeg ikke har gjort tidligere. Eller mulig jeg brukte andre ord, men var det jeg mente...

Jeg liker ikke å tenke på det i det hele tatt, derfor har jeg heller ikke ville snakket med jordmor denne gangen.

Jeg vet jo hva jeg går til - håper jeg :)

Skrevet

Bra du ikke er engstelig, men kanskje ikke så lurt å fortrenge det heller - siden du ikke liker å tenke på det?

Glemte å si en ting: LYKKE TIL! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...