Gå til innhold

GODE fødselshistorier??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har GODE fødselshistorier å dele? Syns det er alt for mange som legger ut "skrekkhistoriene", hvor fælt det var og at de ALDRI skal føde igjen osv med oss som går og venter, og det er vel egentlig det siste jeg trenger å lese akkurat nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har så rett!!! Jeg har født 2 ganger før og det gikk kjempefint! En lang og en kort fødsle, fra begynnelse til start!

Så mye "historie" er det vel ikke, ville bare si at det er flere gode historier der ute enn skrekk eksemplene:I)

Ja, jeg gruer meg, selv om dette er min 3 fødsel, men i natt når jeg begynte med rier kom roen over meg - det er naturlig å evt grue seg, men når det starter tar kroppen over og det er bare å lukke øyene ved riene og fokusere på pusten, intet annet, så senker det seg en behagelig ro og en føler en får kontrollen ved å lytte til kroppen:)

 

Et tips, som jeg brukte imorges: under riene tok jeg opp et håndkle og holdet foran ansiktet, pustet rolig inn i det, da var det ingen distraksjoner kun meg og "pusten"-herlig! Det blir litt samme følelse som med lystgassen på sykehuset.

Nå dabbet mine rier helt av for denne gang, men sånn er det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del syns svangerskapet har vært mye mer masete enn fødselen var. Klart det er vondt med rier, og det er ikke videre deilig å føde, men det er helt overlevelig! Skulle ha epidural men rakk det ikke, overlevde fint det også:) Det er 16 dager siden min første fødsel nå, og må si jeg vegrer meg mer for 9 mnd med svangerskap enn en ny fødsel om noen år;) Jeg gruet meg også til fødselen, men når riene kommer har du ikke så mye tid til å verken reflektere eller bekymre deg. Da tar man det rie for rie til barnet er ute. Pluselig er det over, ganske rart det også! Lykke til!:)

Ps: Fødselshistorien ligger på 3.tri hvis du vil lese, den er ikke skummel i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet om min positive fødselshistorie nå i dag, så om du leter litt rundt her på juliforumet så finner du den nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...