tingeling78 Skrevet 11. juli 2010 #1 Skrevet 11. juli 2010 Hei, vi skal finne oss et krypinn i nærheten av Oslo, men har nå utvidet til Ski/Langhus/Lørenskog og nå Drøbak. Valgene har blitt så mange at vi ikke blir enig med oss selv:) Noen gode forslag? Noen fra Drøbak, så vil jeg gjerne høre mer derfra. Det er stedet jeg kjenner minst, men som virket veldig fristende. Så er spørsmål om vi tør å flytte et sted vi ikke kjenner noen og starte på nytt der:)
Suverent Skrevet 11. juli 2010 #2 Skrevet 11. juli 2010 Jeg er fra Bærum men bor i Drøbak, bod her i 16 år og stortrives.. Mange barnefamilier her og det føles trygt å bo her.. Ta dere en tur ned i sentrum, sett dere utenfor Peppes ta en brus se på livet så er dere solgt.. Lykke til med valget deres, velkommen skal dere være..
tingeling78 Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. juli 2010 Vi har trålet sentrum, strender og boligfelt. Veldig fristende og det så ut til å være et ganske ungt miljø. Men det var jo bare 1 solskinnsdag i juli, vi skal jo trives der 365 dager i året. Men fikk inntrykk av at Drøbak var et fint sted å bo med barn:)
1prinsesse,1engel Skrevet 11. juli 2010 #4 Skrevet 11. juli 2010 Hei, Jeg vokste opp i Drøbak og flyttet derfra når jeg var 25, ville selv ikke valgt å flytte tilbake, spesielt ikke med barn. Synes ungdomsmiljø der var tøft. Hva med Hølen eller Son? Kjempe barnevennlige steder, vi flyttet til Son for 6 år siden og ble veldig godt mottat, var redd Son skulle være litt "snobbete", og det har jo også hatt rykte på seg for å være et litt "røft" miljø, men dette har endret seg de siste årene. Lykke til med valget! (Og følg magefølelsen
tingeling78 Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2010 Hvordan tøft miljø? Med tanke på forventninger, materialistiske ting, mobbing osv? Son blir nok for langt unna, da vi i utgangspunktet ville bo rett utenfor oslo, men nå har strukket oss så langt som drøbak. Takk for innspill:)
tingeling78 Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. juli 2010 Dytter litt, siden jeg fortsatt lurer;)
Fru.Antonsen Skrevet 14. juli 2010 #7 Skrevet 14. juli 2010 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=22253720 Dette er ikke langt fra Oslo, bruker 40-.45 minutter til sentrum. Nydelig sted, fredlig og stille men kort vei til alt sentralt Litt andre veien enn drøbak kanskje men vi trives utrolig godt her Dessuten bor jeg selv bare 3km unna å kan godt bli kjent
tingeling78 Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 14. juli 2010 Hei, takk for svar:) Er nok ikke helt det området vi har tenkt oss. Kjenner folk i Sørum, Gjerdrum og Jessheim, men synes det er litt langt unna. Drøbak er også såpass langt unna Oslo, men der lokker sjøen;)
Suverent Skrevet 15. juli 2010 #10 Skrevet 15. juli 2010 1 solskinsdag?? hvor har du hørt det?? Like pent her som ellers på østlandet, tror noen tuller med deg.. Ang miljø jeg kjenner mange med ungdommer her, har selv en på 15 år og jeg er trygg (vokste opp på Rykkinn selv så jeg vet hva tøft miljø kan være) Her er det nattravner som går hele sommeren, du får rask oversikt over hva ungene driver med, du blir fort kjente med andre foreldre også.. Ang Son.. h mmmm kan ikke se hva som er bedre, det er mindre, bor færre folk der osv.. faren til sønnen min bodde der i nesten 1 år men måtte flytte for stebarna hans ble mobbet ut av skolen..
tingeling78 Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #11 Skrevet 19. juli 2010 Med 1 solskinnsdag mente jeg den ene dagen vi var der:) Fikk et veldig godt inntrykk, men det er jo den første og eneste gangen jeg har vært i Drøbak, så har ikke så mange andre dager å sammenligne med:) Men tror dommen har falt; det blir nok Drøbak på oss. Gruegleder meg, og om ingen har snappet huset, så blir det møte med megler om 1 uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå