Gå til innhold

når man har barn og studerer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

er skolen litt mer fleksibel enn den egentlig ville vært?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ikke slik da jeg gikk på Høgskolen i Bergen, nei. Fraværsregler er fraværsregler, og det uavhengig av om du er barnløs eller tibarnsmor.

Skrevet

Nja, litt kanskje. Har fått utsatt en oppgave pga sykt barn, og en venninne fikk godkjent for stort fravær pga at hun måtte følge opp barnet med sykehus og sånt (hun gjorde alt annet hun skulle, men kunne ikke komme på alle de obligatoriske oppmøtene). Men tror ikke de er snillere dersom man ikke har en veldig god grunn til det. Nytter ikke levere for sent bare fordi man er trøtt fordi barnet sover dårlig, stadig kommer for sent på ting med obligatorisk oppmøte fordi det skjedde noe i bhg ved levering osv.

Skrevet

det er der jeg skal studere. ok:)

Skrevet

Nei tenkte egentlig på viss barnet var syk og måtte hentes fra barnehagen og eventuelt være hjemme en stund. Har to små:)

Skrevet

Det kan jo hende at du møter litt goodwill hvis det skulle knipe i en periode, men jeg har i slike tilfeller tro på å gi beskjed før og ikke etter. Blir en av ungene syke slik at du må være borte en uke eller to, er det nok greit å ha gitt beskjed. ;-)

Det kommer nok også an på hva du skal studere og hvor mye som er obligatorisk. I min tid var omtrent all teorien obligatorisk, og praksisperiodene var man ikke alltid like heldig med i form av egenbestemmelse når det kom til turnusplanlegging.

Og du? Det er som oftest en studiedag i uka, slik at du oftest bare har 4 dager du fysisk skal på skolen i løpet av uka.

Lykke til med studiene! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...