Anonym bruker Skrevet 11. juli 2010 #1 Skrevet 11. juli 2010 Synes dere dette er en ok alder eller altfor tidlig? Man er jo strengt tatt ingen tenåring lenger men dog...
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2010 #2 Skrevet 11. juli 2010 For tidlig? 16-17 er for tidlig, når man er 18 er man voksen. Det eneste det kommer an på etter det er modenhet.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2010 #3 Skrevet 11. juli 2010 Jeg fikk min første da jeg var 20 og min andre da jeg var 22. Perfekt:)
Hopptetussa90 Skrevet 11. juli 2010 #5 Skrevet 11. juli 2010 Kommer vel helt an på modenheten til den vordende moren. Selv syns jeg ikke det er tidlig. Jeg fikk min 2 mnd før jeg fylte 19..
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2010 #6 Skrevet 11. juli 2010 20 er en fin alder. De aller fleste er vel voksen, hvertfall i en viss grad, i denne alderen. Og jeg skal love deg at du vokser MYE psykisk under graviditeten og enda MER etter du har fått barnet
Monajenten Skrevet 11. juli 2010 #7 Skrevet 11. juli 2010 Syns det er ok så lenge man er klar for det og ønsker det. Jeg fikk første rett etter at jeg fylte 19, og nr. 2 et par mnd etter at jeg fylte 22. Syns det er supert. Nå er jeg 25 og ønsker meg en til;-)
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2010 #8 Skrevet 11. juli 2010 Fikk min første ikke lenge etter jeg fylte 19år. Når jeg ble gravid følte jeg meg veldig ung og var veldig opptatt av det..tenkte mye på de! Men det skjer nok noe med en når en går gravid og får et barn.. for har nok ikke tenkt noe særlig på det etter! Deilig å være ung mor:D
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2010 #9 Skrevet 11. juli 2010 Jeg er 20 år, og har ei datter som straks blir 3 år. Så jeg synes at 20 år er en ok alder å få barn i!
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2010 #10 Skrevet 11. juli 2010 Er du ferdig utdannet ? Har du fast jobb og stabil økonomi, samt et stabilt forhold til samboer ? Isåfall går det nok bra ) Generelt vil jeg si at 20 år er ALTFOR ungt !! Ikke fordi at du ikke kan ta vare på en unge, men fordi du har god tid og burde oppleve litt i verden først. Samt skaffe deg mer livserfaring. Fikk min første da jeg var 23, syns det var perfekt DA. Men i ettertid så tenker jeg at jeg skulle ventet ca 5 år til... men da hadde jeg jo ikke hatt den ungen da ) Man føler seg voksen og moden i den alderen, og man er det jo også forsåvidt. Men skulle ønske at dere kunne vite at dere vil føle dere like unge når dere er 35.... )
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2010 #11 Skrevet 11. juli 2010 Synes at både du og barnet ditt er heldige siden du får barn mens du er så ung. Har selv vokst opp med gamle foreldre, noe jeg ikke syntes var noe gøy i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2010 #12 Skrevet 11. juli 2010 Jeg syntes alltid det var kjipt å ha så gamle foreldre:/ De var 30 år da jeg ble født...
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2010 #13 Skrevet 11. juli 2010 hehe... Gled deg til å svelge kameler... "Gammeldagse" foreldre kommer forøvrig i alle aldre..
Hopptetussa90 Skrevet 11. juli 2010 #14 Skrevet 11. juli 2010 Man kan da fint reise og ta seg en utdannelse selvom man har barn også. Det handler bare om å ha økonomi til det.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2010 #15 Skrevet 11. juli 2010 man er jo voksen, i alder, så er det fra person til person hvor moden man er. Man kan være moden som bare det når man er 20 og som en fjortenåring i hodet når man er 25. Det må man kjenne på selv.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2010 #16 Skrevet 11. juli 2010 Klart man kan. Kjenner en del som har gjort det. MEN, det er selvsagt litt mer "styr" å ta seg en utdanning når man har barn. Jeg fikk min første som 33 åring - noen synes nok det er gammelt, men jeg synes det er akkurat passe:) Jeg synes 20 er litt i yngste laget, men det som passer for meg passer ikke alltid for alle. Jeg er glad jeg rakk å gjøre meg ferdig med "mine" ting, før jeg måtte begynne å sette andres behov før mine egne.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2010 #17 Skrevet 11. juli 2010 Det er jo ok, har selv gjort det. Barna er det beste i livet mitt. Det er likevel ikke til å komme fra at barn setter endel begrensninger for hva du kan gjøre. Er håpløst å fortelle noen her inne at det selvfølgelig har et par bakdeler å få barn tidlig, det må man lære selv :-) Som jeg sa, barna mine er livet mitt, selvfølgelig er de verdt alle bakdeler og tapt ungdom! Men hadde jeg tenkt litt lengere hadde jeg ventet litt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå