Gå til innhold

skal til valdres og halingdal i sommer...ferie tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal vere en halv uke hos venninda mi i fagernes i sommer og en halv uke i ål i halling dal hos besteforeldrene mine. er det noen fine aktiviter i de områdene for en to åring vi kan reise på?

tenkte litt på lilleputt hammer når vi er i fagernes og langedrag når vi er i ål...

andre med tipd til hva vi kan gjøre?

skal en snar tur til sverige også så om noen vet om noe gøy der også for vår aktive sønn så tar jeg gjerne i mpt tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært der, men Flå i Hallingdal har en koselig bjørnepark(er vel no Elg og andre dyr også) Bjørneparken har 4 små bjørunger for tida også.

Naboen var der for litt siden, de likte seg kjempegodt. (de har et barn på 2 år)

http://www.vassfaret-bjornepark.no/

Skrevet

Bjørneparken i Flå er kjempekoselig. Masse dyr å se på, dyr man kan mate. Ungene elsker det! Vi tar turen når vi er på hytta i Valdres. Ellers så er det fine badelpasser i Fagernes hvis det er fint vær. Koselig å ta en tur opp på Beitostølen og syns jeg. Vi har også tatt turen over til Gol på badelandet der (pers hotell) hvis det er dårlig vær

http://www.pers.no/tropicana

Skrevet

Det er et stykke fra Ål til Langedrag, men går jo fint å kjøre.

En god halvannen time fra Fagernes til Lillehammer også...

Bjørneparken i Vassfaret er vel en opplevelse, det settes opp et skuespill der nå i sommer med Hakkebakkeskogen, går fra 1. til 23. juli.

Huso Fjellgard ved Gol er også fin :)

Skrevet

Sjekk www.valdres.com.

Det er et fint park-område på Fagernes, med lekestativer og strender.

På Leira (3 km unna) er det også kjempefin sandstrand.

Fra Fagernes er det et godt stykke å kjøre til Lilleputthammer, men det går jo an. (I underkant av 2 timer å kjøre).

På Beitostølen har de åpnet et troll- og nisseland. Det kan jo være spennende for småbarn. (Hvis det ikke blir skummelt da, jeg har ikke vært der selv, så jeg vet ikke).

God tur!

Skrevet

Bjørneparken i flå er fint når dere er i hallingdal, men er jo et stykke fra ål.

Stranda på leira camping (3min fra fagernes) er veldig fin.

Troll og nisseland, bobane, olabil bane, støl med dyr, ridning er noen av mange tilbud på beitostølen.

Skrevet

En toåring kan ha det gøy i ganske så mange timer med en liten bekk og noen småstein. Det er det garantert ikke så langt unna der dere skal på hytte - bare et lite tips.

vi har tenkt oss til flå og bjørneparken med vår toåring. Der går det forestillinger med hakkebakkeskogen frem til en stund uti juli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...