Gjest datatyven Skrevet 11. juli 2010 #1 Skrevet 11. juli 2010 For ungene dreier det seg mest om dyrene, eller dreier det seg mest om Kaptein Sabeltann, Kardemommeby og badeland? Tror jeg har spurt om dette før, men ikke fått med meg svarene. Litt synd om dyrene drukner i alt det andre kommersielle våset. Kunne godt tenke meg å ta med ungene å se på dyra, men hadde aldri brukt ferie dager på noe sånt som Kaptein Sabeltann.
Doula Guro Skrevet 11. juli 2010 #2 Skrevet 11. juli 2010 Kaptein Sabeltann har et eget show på kveldstid, som man ikke trenger å se. Dyreparken åpner jo med masse dyr, kjempemange arter. Du MÅ ikke gå i Kjuttaviga å se "Den Sorte Dame" og besøke Sabeltannverden, men jeg syns nok det hadde vært i overkant kjipt å fortelle min 5-åring at "ja, vi skal til dyreparken, men du får ikke se Sabeltanns verden for det syns JEG er kjipt".
Gjest datatyven Skrevet 11. juli 2010 #3 Skrevet 11. juli 2010 Nei det hadde jeg nok ikke kommet på å gjøre, fordi om jeg av og til er litt kjip. Men om ungene kun hadde lyst å være i den delen av parken å ikke se på dyrene i det heletatt hadde det ikke vært særlig kult. Nå har jeg vært i ulike "dyreparker", eller steder med dyr med dem, og de er veldgi glade i å se på dyr, så sikkert ikke noe problem. Men har litt inntrykk av at ungene skal å se Sabeltann, det er liksom ingen som sier de skal i dyreparken, når de kommer hjem og forteller så er det ikke dyrene de snakker om, men alt det andre. Mine unger har spurt om vi ikke kan reise å se Sabeltann vi også, ikke spurt om vi skal reise å se på dyrene i dyrehagen. Nå har vi andre ferieplaner for i år, men det kan jo bli aktuellt på et senere tidspunkt.
Snupi27 Skrevet 11. juli 2010 #4 Skrevet 11. juli 2010 for vår del ble vel egentlig dyrene "glemt" litt oppi alt annet som var der.. men vi hadde bestemt på forhånd at barna skulle få bestemme hva vi skulle gjøre i parken og at det var deres dager i parken der de skulle få bestemme. vi gikk selvfølgelig rundt å så på alle dyrene og.. eller hvertfall de vi så. det er så store områder så mange av dyrene hadde gjemt seg så vi ikke fikk se de.. det skjedde veldig mye annet i parken og. som f.eks et lite show med sabeltann og endel i kardemomme by. vi seilte med "den sorte dame" og var i badelandet litt og.. det er og endel karuseller der pluss kutoppen og mye annet.. er du i dyreparken for å bare se dyr tror jeg kanskje ikke kristiansand dyrepark er stedet =)
Studine mevik Skrevet 11. juli 2010 #5 Skrevet 11. juli 2010 Vi var i dyreparken for litt siden. Vi reiste sammen med en annen familie(som er familie med mannen min) Vi har en sønn på 1år og de har tre barn på 8, 15 og 18år. Vi ville alle se dyrene først(vår 1-åring hadde vel ikke så mye å si på hva vi skulle se). Vi var innom alle steder i parken utenom badeland. Vi brukte mest tid på dyrene. En ting jeg ble veldig positivt overrasket over var at det stod barnemat på mange av spisestedene med micro ved siden av og all maten til de minste var gratis. Det kom godt med for oss da vi fant ut at vi hadde glemt boksen med grøtpulver hjemme.
ventejenta Skrevet 11. juli 2010 #6 Skrevet 11. juli 2010 Vi bor på Sørlandet, og for vår del handler dyreparken stort sett om dyrene. Nå skal det sies at vår sønn kun er 2,5 år og vi er i dyreparken ca en gang i måneden. Utenom høysesongen er det jo kun dyrene som er å se i parken, så for vår sønn er det de han forbinder med dyreparken. Jeg regner med at det for eldre barn ikke finnes noen vei utenom Sabeltanns verden, men kanskje man ved litt gode forberedelser kan skape litt forventninger til å se dyrene også?
PAVEEL Skrevet 11. juli 2010 #7 Skrevet 11. juli 2010 Hele parken er super!!! Var der med snart 4 og 6 åringen. 2 dager brukte vi der. ALT var kjekt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå