Gå til innhold

samvær rettsak

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har vært i rettsak med baby på 10 mnd? Bf vil har 50 50, ikke jeg. vi har aldri bodd sammen. hva er oddsen for at han kan få 50 50? hva skjer i en rettsak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den saken kommer aldri til å gå til rettsak med mindre du vanskøter barnet.

Du har hatt babyen frem til nå, barn har ikke godt av 50/50 før eventuelt fylte 3 år. Du beholder selvfølgelig daglige omsorgen hvis ikke som nevnt tidligere du ikke tar vare på barnet slik det bør bli tatt vare på.

Retten ser klart igjennom at far i tilfellet kun tenker på seg selv og ikke barnets beste.

Skrevet

han kommer ikke til å få tildelt samvær med overnatting engang når barnet er så lite. det er ikke anbefalt at barn sover borte fra moren før det er 1.5år gammelt faktisk ifølge familievernkontoret. og når mannfolk finner ut hva en rettssak koster i tillegg til at de stiller så svakt, så er det ikke mange som går til retten. og om han så gjør det så får han bare tildelt normalt samvær, noe som er bare noen timer om gangen når h*n er så liten

Skrevet

Det stemmer som W29 sier, han vil ikke få tildelt samvær med overnatting. Jeg har også hørt at familievernkontoret ikke anbefaler overnatting før 1,5 år. Er det mulig å finne dette nedskrevet noe sted? Regner med at barnefar (i mitt tilfelle) må ha det svart på hvitt om han skal ha noen sjans til å ta det inn...

Skrevet

Jeg trenger nok det jeg også, svart på hvitt. Bf tror han få hva han vil, bare han går for det. Han har sagt at det er fordi han er snill, at jeg har barnet vårt nå. Barnet er 9 mnd, ammes og er ikke glad i fast føde. Ifølge han så betyr jeg ingenting for barnet vårt. Vi har ikke bodd sammen etterat barnet kom til verden. Og det er bare krangel om samvær. Han SKAL ha overnatting når barnet er 1 år, og to overnattinger innen 2 mnd. Og han har kun hatt barnet 5 timer på det lengste.

Jeg vil ikke det. Det må skje en gradvis opptrapping. Og rett fra 5 timer til hel dag en gang og så overnatting er for raskt syns jeg. Så kan jeg bare stå på mitt? At det må skje gradvis?

Det er så sårt å krangle om det beste man har. Og så synd at det er barnet det går utover.

Skrevet

vet dere dette sikkert, ang. overnatting? på familievernkontoret her sa de at han kom iallefall til å få vanlig samvær om han gikk til retten..

Skrevet

Han får ikke automatisk vanlig samvær. Vanlig samvær er ikke noe man automatisk har krav på, det må også avtales. Han vil få samvær som er tilpasset barnet; så små barn som ikke "kjenner" voksenpersonen og vice versa, vil bli satt på en gradvis opptrappingsplan. Til å begynne med ett par timer med mor tilstede eller en annen som barnet er trygg på. Samvær skal være til barnets beste, ikke en rettighet for far. Har barnet bodd sammen med far er situasjonen en annen, men ikke nødvendigvis overnatting når barnet er så lite.

Familieterapeut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...