Gå til innhold

Hvorfor vokser sønnen min så lite i lengden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 5 måneder og 59 lang,var 50 ved fødsel..men vokser jo så lite og legger på seg litt lite...har mat inntaket noe å si på lengden eller vokser de som de skal i lengden nesten uansett..han veier 5900 så ikke bitteliten i vekt da værre med lengden

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje han blir en liten og tjukk gutt?

Skrevet

gutten min var også sånn. 47 ved fødsel da.

han er to år nå og har plutselig strukket seg i været de siste mnd.

når de begynner med annen føde i tillegg til mm/mme, begynnner de ofte å vokse mer også:-)

Skrevet

De små vokser ofte i rykk og napp, så det er nok ingenting å bekymre seg over:)

Skrevet

Er du og mannen din korte da? Det har visst mye å si allerede i fosterstadiet. Leste om det. Feks kan man se at foster til korte foreldre har kortere lårbein. Nå vet ikke jeg hva slags percentil han ligger på da. Har du sett på det? Kanskje han er helt normal?

Jeg for min del har hatt enorme unger som har blitt helt normale og tynne

Skrevet

Nei vi er ikke korte

• 4 uker senere...
Skrevet

Han hørtes normal ut, synes jeg.

Ja, matinntak kan ha noe å si for lengden..får han i seg svært lite (men da er det snakk om urovekkende lite) får ikke kroppen overskudd til å vokse. I lengden altså.

Jeg har en ganske liten jente, 4 år og 88 cm ( 10,5 kg) Hun var 700 gram og 33 cm da hun kom i uke 29, men grunnen til at hun er liten er at hun hadde spisevegring + at hun har en kromosomfeil. Den største grunnen er matinntaket.

Men unger vokser veldig i rykk og napp da, vanskelig å si om det kan være andre grunner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...