Gå til innhold

Dere som har brukt/bruker Clearblue ferilitesmonitor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meeg en og lurer på et spørsmål:

Om en har en sykluslengde på 33 dager, er det greit å stille inn dag 3 etter mensstart som dag 1 i syklusen, om en gjør det i alle syklusene ( om en ikke blir gravid da )?

Er jo så dumt å starte på en ny testpinne pakkke for å bruke bare 2 - 3 pinner av den....må jo kjøpe ny pakke igjen for å evt. få nok til neste syklus.....

Hvilke erfaringer har dere med denne?

Kjøpte den egentlig bare for at den var på billigsalg, vet at EL er på dag 19 - 21 etter andre EL- tester, men vil dobbeltsjekke....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Litt usikker på det første spørsmålet ditt, men jeg ikke ha ventet til dag 3 i syklusen for å stille den inn på dag 1 :)

Du kan alltids ringe å høre med leverandøren, men anbefaler å følge bruksanvisningen :)

Men ang testpinnene, jeg startet ikke på en ny pakke vær mnd, jeg brukte opp den jeg hadde oxo hadde jeg en til på lager slik at jeg åpnet den hvis monitoren ba om flere testpinner denne mnd..så ikke helt vitsen i å kaste bort så mye penger på pinner :) I starten bruker du flest pinner, så blir monitoren kjent me kroppen din og ber om ferre pinner :)

Det som er så kjekt me denne monitoren framfor andre EL-tester er at denne sier ifra i god tid før du får el, og det mest gunstige er at sæden ligger å venter på at egge slippes har jeg hørt :) Så når den viser at noe er på gang så er det bare å hoppe i det og holde på alle dagene fram til monitoren står på "lav" igjen..da er EL overstått :) Det var vertfall sånn vi gjorde det :D

Jeg har kjempe god erfaring med monitoren, til meg tok det 3 mnd til var jeg gravid, sitter her nå å har 6 uker igjen til termin:) har også lånt den bort til to av mine venninner som det begge tok 2 mnd til før spira satt :D (Skal sies at begge hadde prøvd en liten stund før de lånte monitoren) Så skal ikke påstå at det var monitoren som fikset det hele..men jeg har trua på at den funka:D

Masse lykke til, du har invistert i et supert hjelpemiddel :D

Håper spira sitter snart :D

Skrevet

Hei og tuusen takk for svar! :-)

Gratulere med graviditeten, og den kommende fødselen! :-)

Kjempepositivt at den tydeligvis virker ettersom det kun har tatt 2 - 3 mnd før dere alle ble gravide, så krysser fingrene på at jeg også blir gravid nokså fort! :-)

Jeg kan ringe leverandøren å høre i morgen.....jeg tenkte at det jo var litt bortkastet å begynne å teste såå tidlig som dag 6 når jeg vet at jeg EL ca 19 - 21 i syklusen og derfor ikke kommer til å få noe utslag den 1 uka.

Pleier å få mensen 12 dager etter EL, kjenner det godt på kroppen når jeg har EL, men dette er min første pp nå så det blir spennende!

Kjøpte egentlig bare monitoren fordi jeg hadde hørt om den og at den tilfeldigvis var billig!

Hadde dere sex hver dag når du hadde high også eller sparte dere til den viste at du hadde EL, er litt usikker på om det lønner seg å spare opp.... Evt. hvor mange dager viste den high hos deg/dere før det var fullt utslag?

Kanskje litt peronlige spørmål dett...du svarer bare hvis du vil ;-)

Klem og lykke til med bebisen i magen! :-)

Skrevet

Takk for det, vi gleder oss masse nå <3

Masse lykke til med prøvingen, håper spira sitter (",)

Tror det lønner seg å gjør som monitioren ber om, men ring de å hør du :)

Vi hadde sex vær dag da monitoren viste høy og max ja :) Selvfølgelig ellers i mnd også ;)

Prøvde også å ligge litt etterpå med pute under rumpa og fotene høyt :)

Har lest tidligere at det lønner seg for spermen å vente på egget, altså ha sex før EL :) Derfor er denne monitoren genial for å få et innblikk i når ca kroppen begynner å gjøre seg klar for å slippe egget. Ikke bare når egget slippes :)

Hmm..ang hvor mange dager den viste høy/max lå det på ca 4-6 dager :)

Monitoren viste litt ut i syklusen høy, for så å gå over i max for så å vise høy 1 dag igjen :) Alt dette er selvfølgelig individuelt :)

Masse lykke til, kos dere med prøvingen :D

Skrevet

Hei igjen og tusen takk for svar! :-)

Er vel best å stille den riktig....;-)

Såå spennende tid du har foran deg nå, masse lykke til med gutten eller jenta! :-)

Klem fra

Skrevet

Og tuusen takk for alle gode råd og tips! :-)

Klem

Skrevet

Takk for det, her er det ei lita pie på vei :) <3

Ikke nå problem, masse lykke til med prøvingen (",)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...