Gå til innhold

Føler meg litt stygg nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Midt i bleie avenningen med 3,5åringen

Sa han skulle bæsje, og gikk på do, men fant plutselig ut at han ikke ville bæsje i do men i bleia.

Så nå har jeg sagt han får gå med den litt før jeg skifter, i håp om at dette får han til å gå på do istede for i bleia neste gang.

Men føler meg lit stygg her jeg sitter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er stygt gjort, men det trengs tydligvis. Mange som har brukt den metoden før deg så det er ingen fare. Noen MÅ lære på den harde måten vettu.. Bare pass på at han ikke blir gående så lenge at han blir sår :).

Skrevet

syns han bør lære seg dette nå snart. Skal på stor avdeling til høsten, og hadde da vært fint om han ikke brukte bleie lengre.

Men vil jo heller ikke presse ham om han ikke er klar.

Men har snart prøvd allt, klistremerker,premier etc, men ikke kommet lengre enn tissing på do 2/3 ganger og dette på 2mnd

(hører med til historien at han er hos bf annenhver arb uke, og han følger ikke særlig opp)

Skrevet

Uff.

Vi holdt på med avvenning i godt over 1 år vi. Bhg saboterte alt og bhgstreiken var det som førte til suksess til slutt. Ha ha.

Vår ville ikke, eller klarte ikke eller jeg vet ikke. Han er snart fire og har akkurat begynt å gå uten bleie. Er jo uhell enda, men det er mest når han leker så mye at han glemmer seg...

Skrevet

Syns ikke det høres ut som han er klar jeg, å dette høres jo ut som press som du sier du ikke vil utsette han for.

Fordi du ikke går på do, så må du gå med bæsj i bleia.. Høres ikke riktig ut spør du meg.

Må du heller prøve å gjøre han trygg på do på en annen måte. Ikke sikkert denne metoden får han bleiefri med det første.

Skrevet

hvordan taklet stor avd i bhg å skulle skifte bleie?

Har selv jobbet på liten avd der de store avd sendte bleiebarna til oss for å skifte, da de ikke skiftet bleier punktum.

Forventa vist at ungene skulle være bleiefri før de begynte på stor avd

Skrevet

Er det meg med gutt som akkurat ble bleiefri du spør?

Han går på en avdeling med barn født i 2006 og 2007. Er ikke noen stor og liten avdeling her. Er 4 ulike avdelinger....

Skrevet

ah.. oki.. bare to små (opp til 3) og to store (3 og opp) der min går..

Skrevet

De hadde jo uansett ikke så mye valg da, siden de nektet å samarbeide mtp bleieslutt. De gadd ikke spørre om han måtte på do før han var tørr sa de... festlig. Ikke tilfeldig at han ble tørr da det var streik.

Skrevet

For noe sprøyt, 11:38. t"ikke klar" for at han ikke slutter av seg selv. En anelse press skal man legge på barna for å hjelpe dem videre i utviklingen. 3,5 år er LAAAANGT over normal alder for bleieslutt og det er så avgjort på tide å slutte. Ingen av mine har brukt bleie etter fylte 2 år og det har de bare hatt godt av. Bleie er for SMÅ barn, ikke store.

Barna skal ikke bli nødt til å ta avgjørelsen og slutte på egen hånd. Det er de voksnes jobb å hjelpe barna med dette. Å vente til barnet slutter selv er ren og skjær latskap! Men foreldre som deg syr jo bare puter under arma på ungene, og hindrer dem i å bli selvstendige mennesker. Det er faktisk selvstendighet som bør være det endelige målet med barneoppdragelsen, ikke å være vennen til barnet eller å la de være småunger til de er 20...

Skrevet

Jeg syr da ikke puter under armene til sønnen min fordi jeg aldri hadde latt han gå med bæsj i bleia!

Jeg har selv en gutt på 3,5 år, han sluttet når han var 3 år. For jeg syns jo at det var på tide da (så ikke latskap). Men hadde han ikke vært klar da, hadde jeg måtte gjort ting på en annen måte.

Klart, noen ganger må man gå til andre metoder. Men jeg syns kanskje 3,5 år er litt tidlig for det.

Men hallo! Hun spurte etter meniger. Hun sa selv hun følte seg litt slem. Så da har hun vel tenkt tanken selv.

Det å rakke ned på meg som mor pga. min mening om dette er jo fullstendig teit og lite relevant! Jeg har aldri rakket ned på HI som mor, men jeg sa bare min mening om denne metoden.

Skrevet

prøver for harde livet, men en følelse at allt er til bake til utgangspunktet etter han har vært hos bf neste uke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...