Gå til innhold

Hva tror du er mest vanlig i nyfamiler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far som favoritiserer sine fellesbarn?

Far som favoritiser sine særkullsbarn?

Far som likebehandler alle sine barn?

Mor som favoritiserer sine særkullsbarn?

Mor som favoritiserer sine fellesbarn?

Mor som likebehandler alle sine barn?

Hvorfor er du i tilfelle av den oppfatning, hva baserer du det på? Hvilke eksempler kjenner du til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I de nyfamiliene jeg kjenner hevder alle at de likebehandler barna, men jeg må innrømme at jeg ikke synes det ser slik ut for de fleste.

Det er vanskelig å behandle et barn som ikke er ditt biologiske like godt som egne barn. Når barnet tillegg har en far/mor som tidligere var sammen med den du elsker, noe som lett kan føre til en rar form for sjalusi.. så er det ofte vanskelig...

Jeg tror både mor og far vil ha en tendens til å favoritisere sine særkullsbarn, kanskje delvis fordi de har dårlig samvittighet, og "synes synd" på dem for å være skilsmissebarn.

Skrevet

Far som favoritiserer sine fellesbarn og Mor som favoritiserer sine særkullsbarn

Skrevet

Jeg vet om flere fedre som forskjellsbehandler til fordel for sine særkullsbarn. Jeg vet om en far som ikke har kontakt med sitt særkullsbarn i det hele tatt, men som har to barn han bor sammen med som han tar seg veldgi godt av.

Jeg vet ikke om noen mødre som forskjellsbehandler på samme måte.

Skrevet

Hva som er vanlig aner jeg ikke!

Her behandles begge "likt" (ut fra deres forutsetninger, ene barnet er funksjonshemmet), men situasjonen er kanskje litt spesiell siden vi ikke har kontakt med eldste sin biologiske pappa og samboeren har vært med siden eldste bare var noen få mnd gammel. Så han blir som pappaen hans.

Skrevet

Jeg vet heller ikke hva som er mest vanlig, men her i huset bryr han seg katten om våre to felles barn, men vet ikke hva godt han kan gjøre for de barna han har fra før.

Jeg betaler alt av klær, aktiviteter, leker og utstyr, han kommer aldri på å kjøpe noe til dem av seg selv, etter jeg bad han om å kjøpe trampoline på vei hjem fra jobb, spurte han meg om å få pengene igjen. Men de største barna kjøper han alt mulig til. Klær, klær, mobiltelefoner, ipoder, spill og enda mere spill. I tillegg til bidrag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...