NostraStoria Skrevet 10. juli 2010 #1 Skrevet 10. juli 2010 vet dere om man kan gjøre det under perm og så slippe å gå oppsigelsestiden etter endt permisjon? hvis jeg får ny jobb og sier opp 3 mnd før permisjonen går ut f.eks.
~sjiraff~ Skrevet 10. juli 2010 #2 Skrevet 10. juli 2010 Oppsigelsestiden går i permisjonen ja. Sier du opp tre mnd før permisjonen går ut trenger du ikke å komme tilbake.
Tante Gustava Skrevet 10. juli 2010 #3 Skrevet 10. juli 2010 Jeg mener at arbeidsgiver kan kreve at du jobber tilsvarende til oppsigelsestiden etter permisjonen, men er litt usikker. Men, de aller aller fleste arbeidsgivere ser nok liten nytte i å kreve det. For de er det nesten mer praktisk at du ikke kommer tilbake, de kan f.eks kanskje tilby din stilling til den som har jobbet i vikariat mens du er i permisjon? Har selv sagt opp nå i permisjonen, og slipper i alle fall å jobbe oppsigelsestid.
NostraStoria Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. juli 2010 Jeg har absolutt ikke lyst til å gå tilbake, så håper det lar seg gjøre. Men så må jeg finne en ny jobb da først og fremst!
nati, knotten & lille karamell Skrevet 11. juli 2010 #5 Skrevet 11. juli 2010 Jeg sa opp jobben min i permisjonstiden. Det var aldri snakk om å komme tilbake å jobbe igjen, men jeg hadde bare deltidsjobb og kanskje ting er annerledes da?!
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 11. juli 2010 #6 Skrevet 11. juli 2010 oppsigelsen løper i permisjonstiden, så du må ikke jobbe, nei. Tror det er annerledes hvi s de sier opp deg, da mener jeg du har krav på oppsigelsestid etter perm, men er ikke sikker på det.
♡ A & E ♡ Skrevet 11. juli 2010 #7 Skrevet 11. juli 2010 Blir du sagt opp eller sier opp i permisjonstiden må du jobbe oppsigelsestiden etter permisjonen er over om dere ikke blir enige om noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå