Anonym bruker Skrevet 10. juli 2010 #1 Skrevet 10. juli 2010 Er det pga solen som treffer barnet? Er det ikke bedre å ta et tynt, tynt teppe eller kun dynetrekket over der solen treffer. Og ta på solhatt og solbriller på barnet? Hvis solen treffer barnet går det også an å dra vognen etter seg når du går mot solen. Eller går det ikke å trekke de fancy vognene etter seg fordi de har 3 hjul eller 2 svingbare foran? På vinteren blir det ikke så kaldt at man må dekke hele åpningen heller. Hvis det er snøstorm kan man jo selvsagt dekke til litt. Man burde virkelig ikke lære ungen til at det skal være mørkt i vognen når man skal sove. Dere som dekker til vogna går jo fullstendig i forsvarsposisjon med en gang. Vet dere at det ikke er greit men synder likevel. Jeg hadde dødd av den dårlige luften nedi vognen. De fleste pakker i tillegg inn ungene sine i altfor mye klær + tepper som dekker åpningen. Stakkars barn. Er vel en grunn til at helsestasjonene henger opp informasjonslapper om dette..
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2010 #2 Skrevet 10. juli 2010 Jeg kjøpte brukt vogn og da fikk jeg men en parasoll til å skru fast på vogna (vippestol eller hva man måtte ønske). Den er genial å bruke til å skygge for sola
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2010 #3 Skrevet 10. juli 2010 Jeg henger av og til et helseteppe over åpningen, men med gode gliper på begge sidene. Hvorfor jeg gjør det? For å skjerme for solen og vind. Ungen her i hus sover om det er lyst eller mørkt. Jeg pakker heller ikke ungen inn i masse klær. Jeg forstår at folk reagerer på de som har tykke pledd foran hele åpningen,men et luftig og lett helseteppe over,samt gliper på siden, ser ikke jeg på som noe farlig og dumt.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2010 #4 Skrevet 10. juli 2010 For å tørke teppet mens babyen blir bært fint i armene til pappa:)
Rampongi Skrevet 10. juli 2010 #5 Skrevet 10. juli 2010 Jeg henger ofte helseteppet over den ene siden eller midt på med lufting på sidene. Mye pga sol nå på sommern, men også for at jenta mi sover best sånn, ja, klart jeg kunne lært henne å sove i lyset. Men hun gjør nå engang ikke det så greit enda da. Når det er sagt, løfter jeg vekk helseteppet når hun har sovna. Hun har heller ikke så innmari mye klær på seg. Vogna mi har lufting rundt kalesjen, ved hodet hennes, så hun forgår ikke inni der og jeg sjekker henne ofte. Jeg så en mamma her en dag, med myggnetting og helseteppe over åpningen. Sa ingenting, kanskje hadde hun nettopp lagt over teppet, kanskje var det ikke en unge i vogna engang, kanskje hadde hun sine grunner. Nei, jeg mener ikke at unger skal dø av heteslag, men kanskje må vi ha litt mer tiltro til våre med-mødre, om at de kanskje gjør det som er best for akkurat sitt barn.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2010 #6 Skrevet 10. juli 2010 Jeg kan ikke fatte at noen ALLTID skal mase om disse teppene? det er jo alltid noe om de... nei, det er helt sykt! helt bak mål
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå