Anonym bruker Skrevet 10. juli 2010 #1 Skrevet 10. juli 2010 Jeg fikk dette legemidlet mot alvorlige nakkesmerter og hodepine. Tok en tablett (50 mg) tidlig i går kveld. Funka greit på smertene, men idag har jeg vært sjuk og kasta opp to ganger. Det står i pakningsvedlegget at kvelme og oppkast er en mulig bivirkning, men så lenge etter? Jeg sov til 12! Nå tør jeg ikke ta flere, selv om jeg har seriøse smerter. Har noen brukt dette legemidlet og opplevd disse bivirkningene? Hva er sannsynligheten for at dette vil skje igjen? Sukk. Lite kult å bytte ut et onde mot et annet...
BeritogMausi Skrevet 10. juli 2010 #2 Skrevet 10. juli 2010 Hei du, altså Tramadol er et legemiddel som er veldig sterk og kalles derfor B-Preparat (akkurat som Paralgin forte). Der eg jobber blir det brukt en del og vi pleier egentlig å gi pasientene en kvalmestillende i tillegg til Tramadol. (Afipran f. eks. ) Problemet er at man blir veldig trøtt av både kvalmestillende og Tramadol og skal derfor være veldig forsiktig. Du skal ihvertfall ikke kjøre bil og lignende etter inntak av et B-Preparat.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2010 #3 Skrevet 10. juli 2010 Jasså, kvalmestillende...da er det jo nesten synd jeg ikke er innlagt slik at jeg kan bli passet på av profesjonelle :-) Er det noen sjans for at man venner seg til stoffet slik at man slippe oppkastet osv? Hvilke andre medisiner kan hjelpe på smertene uten at jeg blir ubrukelig av det? Akk.. Jeg får ringe legen på mandag og snakke med ham. Kan jo ikke henge over doskåla dagen lang... Takk for svar...
Gjest Edemuli Skrevet 10. juli 2010 #4 Skrevet 10. juli 2010 I nøden kan du prøve å ta en Prostafen (reisesyketablett), de er reseptfrie og virker godt på mange. Afipran og Primperan må du ha resept på, kan være greit å få dem som stikkpiller. Hjelper ikke hvis du svelger dem og spyr dem rett opp igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå