Gå til innhold

Emmaljunga vs Brio

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallaisen!

Trenger litt råd her...

Skal jeg velge Brio Happy eller Emmaljunga CityCross? Lille-nurk kommer i desember, slik at vi trenger en vogn som er god på snø og som det er plass til en god sovepose oppi. Ellers kommer den til å bli brukt mer til grusvei og slikt, enn til bykjøring.

Jeg synes det er en fordel med disse hjulene som ikke kan punktere, men det får jeg jo til begge vognene...ellers så er jo dette med vekt et poeng. Brio sin er tyngre enn Emmalj, men vet ikke om det er så mye tyngre at det betyr noe. Ellers så er Brio sin vogn bedre til å vippe/vogge enn Emmal som er mer stiv...tenker jo at det er et poeng at det går an å bysse babyen i søvn...

Har venninner som har begge vognene, og alle er fornøyde :-)

Noen som har noen innspill?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pliiiz..svar noen :-)

Skrevet

Vel, jeg har ikke særlig kunnskap om Brio sin, men har hatt Emmaljunga Edge (duo) selv og var kanonfornøyd! Kjenner også flere andre som har hatt denne og som aldri ville byttet den ut - om det er til hjelp:)

Skrevet

Trur du blir nøgd med begge to. Eg kjenner berre CityCrossen, som eg er svært nøgd med. Har ikkje sakna gynging på vogna. Når eg har hatt bruk for det har eg heller trilla den litt att og fram, men har prøvd å få han til å trenge minst mogleg av det. Eg valde den vogna bla fordi det blir ein del inn og ut av bil med vogna her me bur, og ville ha ei lett vogn.

Har høyrt mykje bra om Happy og, hugsar eigentleg ikkje heilt kvifor me valde vekk den, trur me berre prøvde eit stivt understell som var utstilt i butikken, har høyrt seinare at det er eit anna som er betre. Men det er fine vogner.

Trur kanskje bagen i CC er litt større enn i happy? Det har jo litt å seie når det vert ein vinterbaby. CC har 75cm innermål i bagen, som er ganske stort. Har ikkje prøvd den med sovepose, sidan eg fekk vårbaby.

Skrevet

Kjenner ikke Emmaljunga, men vet at madrassen i Brioen måler 74x32, så da er vel ikke forskjellen så stor..?

Skrevet

Størrelsen på bagen spiller ingen rolle når du får et vinterbarn. Da rekker han/hun ikke å vokse ut av bagen likevel. De fleste nyfødte er jo ikke mer en ca 50 cm og ved 6 md alder maks 74 cm og da er det sommer og vinterposen er borte. Så to cm fra eller til på bagen på et vinterbarn er nok ikke så farlig.

Jeg personlig syns brio happy er myye finere. Så jeg vile valgt den, evt simo (hvis jeg skulle ha en tradisjonell 4 hjuling) City crossen syns jeg ikke er fin, kjerringfasong (men det er min mening da)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Da er konklusjonen at jeg skal ta meg en tur i butikken igjen å sjekke ut design på vognene...hehe..sist var jeg mer opptatt av hva som var forskjellig og hva som var likt... Tror det stemmer som dere sier at EL har en litt større bag enn Brio sin..ellers er de ganske like tror jeg. Sjekka ut vekt på vognene, og de er stort sett like tunge...tror brio sin var et par kilo tyngre enn EL...men ikke noe å snakke om egentlig :-)

Igjen, takk for svar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...