Gå til innhold

Noen som har sendt vogn i posten? Hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal selge en søskenvogn, og har en mulig kjøper. Problemet er at hun ønsker at jeg skal sende vogna... Jeg vet ikke om det er mulig å pakke den slik at den ikke går i stykker? Er det evt. noen forsikring man kan tegne? Noen som har prøvd å sende vogn i posten? Hvordan gjorde dere det? Hadde egentlig tenkt at de som skulle kjøpe vogna måtte hente den hos oss, men ble usikker, i og med at jeg nå har en kjøper som bor langt borte. Vet at Finn har et eller annet sikkert betalingssystem. Hvordan er det? Noen som har prøvd det?

Hva ville dere gjort? Solgt og sendt eller ventet på en kjøper i nærområdet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sendt vogn i posten og det gikk kjemepefint.

Litt styr med pakkingen, da vognen og dens deler må pakkes godt.

Demonter vognen, legg den sammen og pakk alle løse deler inn i bobleplast. Prøv å legge alle de pakkede delene oppi selve vognen og surr rundt en del bobleplast her også.

Deretter må du få tak i kasser som du skjærer opp og surrer og taper rundt vognen (så sant du ikke får tak i en kasse som vognen faktisk går oppi), det fikk ikke jeg. Du kan evt høre med posten om de har brukte kasser du kan få.

Jeg sendte vognen på postoppkrav (avtalte med kjøper at vi skulle dele porto) Førte kjøpesummen på postoppkravet, slik at kjøper da måtte betale ut hele vognen før hun fikk den utlevert på postkontoret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...