Gå til innhold

Hvis man kjenner noen som driver trygdesvindel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... og bør gi beskjed - hvordan gjør man dette? Trenger man som "tipser" å komme med bevis eller forklare selve situasjonen for Nav?

Og er det greit å tipse dem om slike tilfeller, eller er det bare ondskapsfullt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du at vedkommende begår trygdesvindel?

Tror det skal mye til å vite det, tiltross for at vedkommende hevder å bedrive trygdesvindel, kan kravet godt være berettiget. Kanskje vedkommende føler så mye stigma med å være trygdet at de føler det er bedre å si de er en svindler.

En blir ikke trygda uten legeerklæringer, diagnoser, nav møter, tiltak av ulik sort etc. De har nok mye mere info enn det du sitter med.

Dreier det seg om overgangsstønad er det jo "lettere" da en bruker en egenerklæring, nav lokalt er ofte fleksibel både med antall netter barna kan sove hos andre forelderen, med hvor ofte den andre forelderen faktisk bor der etc. Nav lokalt ser igjennom fingrene med veldig mye.

Gjelder det svart arbeid i tillegg til uførepensjon, tja, så lenge du vet, og ikke bare antar, at vedkommende overskrider lovlig arbeidsmengde.

Ville ikke ha gjort så mye med det, tviler på at du vet.

Skrevet

Det er ikke så vanskelig som man tror, å få uføretrygd, ihvertfall var det ikke det før. Jeg kjenner også til en som er ufretrygdet, og som som faktisk skryter av at h*n klarte det.

Denne personen er ikke syk i det hele tatt, jobber på svart som bare det og mottar trygd i tillegg, tror jeg skal filme h*n i aksjon og sende det til NAV- anonymt

Skrevet

Så, ja, jeg hadde kontaktet nav via telefon , anonymt (og tipset de)

Skrevet

Uff, da må du vite 100% sikkert at h*n faktisk svindler også!

Jeg gikk på en sur en der å rapporterte en bekjent som jeg visste stod som alenemor men jeg visste også at bf var hos dem mye.

For det første, så bodde han absolutt ikke med dem!

For det andre slet hun med diverse som hun ikke ville omverden skulle vite om, men som han hjalp henne med.

Mye annet!

Følte meg så forbanna dum etterpå! :-( angrer som en hund!

Skrevet

men om han hadde flyttet inn, da? jeg vet en mann som flyttet inn og brukte 4-5 måneder før han meldte flytting. I mellomtida sto han som samboende med en annen dame som dermed tapte penger. Men NAV nekter å se på saken....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...