Gå til innhold

Avocado og cottage cheese med salt og pepper?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man spise det? Hehe;-)

Jeg har planer om å begynne å like avocado siden det er så sunt, men vet ikke helt hvordan jeg skal tilberede den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns avocado er veldig godt på skiva! Ta først på avocoado, så litt pepper og sitronsaft, legg en skive med salami over...mm!

Skrevet

Takk for tips! Hadde planer om å droppe skiven da, men det er greit å vite at det også går an, hehe:-)

Jeg liker det ikke i det hele tatt egentlig, så må gjøre noe for å døyve smaken:-p

Skrevet

Enn om du lager guacamole av den da? Evt kan du steke den og litt rød paprika i litt olje med grovmalt pepper og salt og ha på skiva(eller ikke skiva) sammen med røkelaks.

Avocado og mandler, eller valnøtter, er også godt.

Avocado er en smak du venner deg til etterhvert, så kanskje du kommer til å like det etterhvert. Og gjør du det ikke, så finnes det da masse annet sunt du kan spise istedet, uten å få brekninger;-)

Skrevet

Wæææææh liker ikke guacamole:-O ;-)

Men takk for tips! :-)

Skrevet

Cottage cheese går jo til alt, hehe. Liker ikke avocado jeg heller, men synes dette høres spiselig ut. Prøv, og la oss høre hvordan det smaker :)

(Har du foresten sluttet helt å blogge??)

Skrevet

Avocado er godt syns jeg. Sterk saus, sånn type chilisaus/tabassco og sånt + salt er godt på også.

Eller stekt kjapt med hvitløk oppå skinke.

Eller i salater.

Guacamole er knallgodt, men du må nesten lage selv så du kan lage en smak du liker. Sitronsaft er smart oppi, for da blir den ikke brun. :)

Skrevet

Det er sikkert kjempegodt:)

Jeg spiser ofte salat med avocado til lunsj, en halv avocado i biter, en tomat i biter, en halv agurk i biter + ett egg som jeg deler opp + salt og pepper. Nydelig:)

(jeg erpå slankern, så "vanlige" bør kanskje ha i litt mer:)

Skrevet

Jeg synes det er veldig godt i kombinasjon med tine kremost med urter. Og salt og pepper oppå avokadoen. Den blir mye bedre med litt krydder :)

Skrevet

Her var det mange gode tips, takk:-D

Skrevet

Har ikke blogg nå om dagen nei, litt kjedelig å hele tiden få høre hvor fæl og stygg jeg er, og hvor lite jeg kan, hehe:-)

Driver og jobber med hjemmeside til mitt nye firma:-)

Skrevet

Folk er syke altså, virkelig. Det var synd å høre, men masse lykke til med nye firmaet :)

Skrevet

Tusen takk:-) Har allerede hatt min første kunde og er strålende fornøyd;-)

Skrevet

Advokado er sunt ja, men den inneholder jo mye kalorier, så hvis du ikke liker det ville jeg nok droppet det ;)

Gjest Tale30
Skrevet

Enig med Spetakkel. Jeg elsker Avocado, men prøver å spise lite av det nå som jeg forsøker å gå ned noen kilo.

Når det kommer til at du får kritikk, så skjønner jeg virkelig ikke noe av det. Kan ikke tenke meg en god grunn til å kritisere deg. Lykke til med firma, hva gjør du? Var det interiør?

Skrevet

Takk Tale30, så søt du er:-)

Hmm, jeg trodde det var sånn ordentlig sunt jeg. Men hvis det ikke er det, tror jeg ikke jeg skal presse meg for hardt, hehe;-) Koser meg med eggene og tomatene mine:-D

Jeg driver med grafisk design:-)

Skrevet

Altså, det inneholder jo sunt fett, men det er likevel fett ;)

Nøtter/ mandler er jo også sunt, men i følge min Grete Roede dame (he he), holder det med 5 mandler for dagen (og det er jo ikke mye...)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Er nok (dessverre) rundt 300 kalorier i en avocado. Men godt er det, nam!

Skrevet

Haha fem mandler? Da hadde jeg nesten latt være, det er litt sånn som med Ifa, går ikke an å bare ta én;-)

Men det er vel gjerne bedre med avocado enn sjokolade da:-D

Skrevet

Såpass ja. Hmm. Greit å vite ihvertfall:-) Takk siklus;-)

Skrevet

Elsker avocado, men spiser det som påleggsrasjon eller i tillegg til magert pålegg for å få opp kalorimengden. (Ja, vi snakker kaloritelling på høyt nivå;)

Pleier forøvrig å spise opptil 10 mandler for å få opp kalorimengden på en dag (gærningen) ;D

Gjest thricane
Skrevet

har du smakt hjemmelaget med chili og frisk koriander? for den på butikken inneholder ikke avocado en gang.

det er godt som tilbehør (eks en kyllingfilet som er sterkt krydret), skjær den opp og legg den på en skål, ta saft fra en lime over, finhakk løk og strø over sammen med salt og pepper og topp det hele med masse frisk koriander

Skrevet

Det som fyller ut avocado best mht vitaminer ol, er gulrot.

Min favorittskive over alle: Grovt speltbrød (med hirse og havre), avocado smørt ut med kniv, tynne skiver gulrot og en kalkunskinke, ikke salt, det er det stort sett nok av i kjøttpålegg. topp med paprika og pepper:)

ellers er avocado veldig godt på hjemmelaget pizza, i salater (opplagt), og sammen med mango.

Skrevet

300 kalorier?? Wow, da kan man heller spise ca 6 ruter med den melkesjokoladen med kvikklunsj biter i =D

Skrevet

Avokado med reker og rømme er godt! Eller skinke i strimler og rømme. Pepper passer til! :) Og mais...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...