Villa Perlesukker Skrevet 10. juli 2010 #1 Skrevet 10. juli 2010 Merker dere forskjell på treningen når dere nærmer dere menstruasjon? Jeg løp 2 timer og 22 min i Nordmarka i ettermiddag og var fra start til slutt helt gåen. Gjennomsnittspuls på 158 dette er 80% av makspuls. Og når dere har trent lenge. Spiser dere noe rett etterpå? Gulesider mener sjokolademelk er best å tømme i seg etterpå men jeg klarer bare ikke melk rett etter trening....
The Bad Gal Skrevet 10. juli 2010 #2 Skrevet 10. juli 2010 Hei snupsi! Da jeg trente som hardest(for mange år siden, høhø) hadde jeg ikke mensen i det hele tatt, men gikk på harde deffer også, så både pga de og p-sprøyte hadde jeg ikke mensen i det hele tatt og merka ikke særlig forskjell. Men nå var det jo mest styrke, ikke kondisjn jeg trente, så ang. puls o.l kan jeg ikke svare, men kroppen blir absolutt påvirket av syklusen. De fleste merker det lett mtp vann i kroppen og noen får redusert styrke(minimalt, men merkbart), utifra folk jeg har snakket med om det. Selv spiser jeg alltid raske karbos etterpå, spiller ikke så stor rolle hva det er, bare det spaltes lett og går fort ut i musklene(spis innen de første 10 minuttene). Sjokomelk er det mange som drikker. Klarer heller ikke melk, blir lett slimete i halsen etter trening og melk i tillegg gjør det jo bare enda verre. (pluss at jeg ikke tåler melk så bra) Spiser gjerne banan eller riskaker rett etter, jeg da. Og noen med sammensatte karbohydrater og protein ila en liten time etterpå. Su tømmer jo glykogenlagrene helt etter trening, så påfyll av de rett etter er viktig, slik at kroppen har noe å få opp blodsukkeret med, den bør slippe å spalte opp muskelproteiner da du sikkert vil beholde den massen du har, samt at det er mer energikrevende og tar lengre tid å gjøre for kroppen enn å spalte enkle sukkerarter.
Villa Perlesukker Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2010 Jeg spiste nok for sent. Helt sløkk jeg nå Så må nok ta noe med på neste tur:) Men merker at jeg er sløvere enn normalt og har kanskje alltid hatt det slik noen dager før mensen uten at jeg har gitt det for mye oppmerksomhet. Ble det shopping i dag? Svigers ute av heimen? Vi sov til 12 i dag!!! Er det mulig... bra vi har ferie hihi
Ugl@ Skrevet 10. juli 2010 #4 Skrevet 10. juli 2010 Nå har ikke jeg mensen lengre, men merket jeg var i litt dårligere form under mensen og tålte litt mindre, men trolig pga at jeg hadde jævlig vondt, men treningen hjalp på smertene faktisk etter jeg hadde trent i hvertfall. Etter trening drikker jeg gjerne en god frukt smoothie med yoghurt eller vaniljekesam i. Under trening drikker jeg vann, enkelt og greit. Går med en halvliter hver trening.
Gjest Siklerotte Skrevet 10. juli 2010 #5 Skrevet 10. juli 2010 Nei, det vil jeg ikke påstå at jeg gjør i det hele tatt. Hvis jeg har mye menssmerter er det merkbart, helt klart, men ellers kan jeg ikke si at jeg ser noen forskjell. Pleier absolutt ikke å helle i meg sjokolademelk, hater det, men spiser som regel en banan, smoothie eller yoghurt.
lille sprelle Skrevet 11. juli 2010 #6 Skrevet 11. juli 2010 Jepp, merker forskjell, er mer slapp Spiser som regel alltid noe rett etter trening. Kan være alt fra banan, til nutrlilettbar, til.... prøver å holde det sånn ca sunt
Rampongi Skrevet 11. juli 2010 #7 Skrevet 11. juli 2010 Jeg merker at jeg innimellom ikke har så mye energi, men det kan være uavhengig av menstruasjon (som jeg ikke har grunnet spiral).. Jeg drikker gjerne en multipower med vanilje, lite karbohydrater og mye protein, men den er melkebasert. Smaker som vaniljemilkshake. Det finnes jo sikkert mange matvarer som gjør samme nytten, som ikke er melkebaserte. I værste fall, finnes det jo barer også som bør nytes etter trening.
Villa Perlesukker Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 11. juli 2010 Multipower? Er det fra Tine?
Rampongi Skrevet 11. juli 2010 #9 Skrevet 11. juli 2010 Nei, det er et eget merke. http://www.multipoweruk.com/ Og bare så det er sagt, jeg driver ikke å bygger meg opp til å bli helt fitness-dronning assa. Tenkte bare det vare lurt med litt proteiner, så jeg jaffal ikke mister de få musklene jeg har.
Gjest Skrevet 11. juli 2010 #10 Skrevet 11. juli 2010 Jeg er kjempedårlig til å spise noe etter trening. Har rett og slett ikke matlyst overhodet, bare tørst. Tar gjerne over en time før jeg får i meg skikkelig mat... I militæret anbefaler man visstnok å drikke sjokolademelk fordi det fungerer godt som restitusjon, men ikke noe jeg ville satset på uansett. Ellers har jeg ikke mensen så ofte som jeg "burde", har trent den vekk, men i perioder hvor jeg ikke trener kommer den som normalt. Har ikke noe plager med mensen, så for meg er det ingen forskjell, bare det rent fysiske "plageriet" med tampong:-P. Det som plager med i forbindelse med trening da..
Villa Perlesukker Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #11 Skrevet 11. juli 2010 Hva drikker dere mens dere trener da? Jeg drikker vann med eplejuice. Tips jeg fikk da jeg jobbet som flyvertinne. Da måtte vi ofte drikke 1-2 liter ila en 4-5 timers flytur. Eplejuicen gjør at man ikke må tisse så fort. Føler ofte når jeg pælmer innpå med vann så må jeg tisse hele tiden. Tisse i Nordmarka går jo fint ...nok gjemmesteder men litt vanskeligere i Frognerparken moahahaha
Gjest Skrevet 11. juli 2010 #12 Skrevet 11. juli 2010 Har tillært meg en teknikk som egentlig er skummel, men jeg kan faktisk komme meg gjennom to harde høypulstimer uten så mye som en drikkeslurk... Det er ikke så bra, tror jeg, men bare noe jeg har vent meg til. Ellers går det i vann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå