Anonym bruker Skrevet 10. juli 2010 #1 Skrevet 10. juli 2010 I morgen natt setter jeg i gang, og trenger masse gode tips til hvordan gjøre det mest effektivt. Har allerede redusert ammingen på dagtid til kun morgen og kveld. Gutten er 13 mnd forresten. Så lot jeg han stå og skrike litt i senga si i kveld for å få han til å sovne selv. Noe han gjorde etter ca et kvarter med protestering. Var inne på rommet og la han ned igjen 3 ganger, tok han ikke opp av senga og sa ingenting. Er alene med han, så har ingen til å hjelpe meg med avvenningen. Skal jeg kutte puppen tvert på natta eller trappe ned litt? Andre tips? :-)
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2010 #2 Skrevet 10. juli 2010 Jeg ville kuttet tvert, men gitt en erstatning; vann på flaske, eller at du sitter ved sengen hans til han sovner igjen. Også ville jeg satt ord på det. At nå er han stor, begge trenger sove hele natten, mamma er her likevel..
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2010 #4 Skrevet 10. juli 2010 Kutt tvert og vær sterk og konsekvent Nå har du ventet lenge allerede med å avvenne, noe som kan by på litt ekstra utfordringer i forhold til om barnet hadde vært yngre, og det krever derfor enda litt ekstra av deg for å få det til. Hold deg rolig, tilby gjerne litt vann. Å sitte inne med barnet kan hjelpe for noen og bli verre for andre, prøv deg frem, det aller viktigste er; HOLD UT! Det vil være verdt det når du får nattesøvnen din tilbake LYKKE LYKKE TIL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå