Anonym bruker Skrevet 10. juli 2010 #1 Skrevet 10. juli 2010 Vi skal på telttur, og vil ikke dit det er myyye flått.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2010 #3 Skrevet 10. juli 2010 og stikker du høyt til fjells er det desto mer mygg...
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2010 #5 Skrevet 10. juli 2010 jo legre nord jo mindre (men da også mindre varme)
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2010 #6 Skrevet 10. juli 2010 Fikk aldri flått på bikkja da jeg gikk turer i skogen i nord-Sverige(Umeå) da jeg bodde der. Heller aldri sett flott hjemme i NordNorge, men her i Osloområde hvor vi bor nå, var det ofte jeg måtte plukke av bikkja.
flattik Skrevet 28. mars 2012 #7 Skrevet 28. mars 2012 Et interessant nettsted om flått. litt merkelig Kanskje vil det være på det for mer informasjon
Mandalas Skrevet 28. mars 2012 #8 Skrevet 28. mars 2012 Er det ikke mest langs kysten da? Bortsett fra lengst nord.
Musemorbr / Skrevet 28. mars 2012 #9 Skrevet 28. mars 2012 I nord er det ekstremt skjeldent. For få år siden eksisterte det ikke her. Vi har heller ikke slanger eller store edderkopper, bare så det er nevnt.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #10 Skrevet 28. mars 2012 Er det ikke mest langs kysten da? Bortsett fra lengst nord. Flåtten er på vandring innover. Hamar er fullt av flått. Nå er det 12 mil til kysten, men vi er jo ved Mjøsas bredde
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #11 Skrevet 28. mars 2012 Vi var på telt tur sist sommer.. Låg i telt i Kinsarvik, Gol, Geilo, Telemark, langs Oslofjorden og Daftø camping ( ca 15 min utenfor Strømstad). Fikk ingen flått.
HvittHus Skrevet 28. mars 2012 #12 Skrevet 28. mars 2012 Vi var på telt tur sist sommer.. Låg i telt i Kinsarvik, Gol, Geilo, Telemark, langs Oslofjorden og Daftø camping ( ca 15 min utenfor Strømstad). Fikk ingen flått. Da var dere utrolig heldige:-) Vi var på ferie i Telemark for et par år siden, og jeg sier bare:ALDRI MER! Vi hadde med tre hunder, og etter hver tur måtte vi gå over dyra med fintannet kam. Etter den ene turen, sluttet datteren å telle etter den 30 flåtten. På en hund! Vi menneskene fikk en hver, men de ble heldigvis oppdaget før de satte seg fast. Nå drar vi til fjells på ferie, for å unngå flått. Vi har prøvd å feriere langs Oslofjorden, ålesund og omegn, Telemark, Kragerø og Sverige, og der har det alle stedene krydd av flått. Det vi har oppdaget på disse flåttstedene er at den går etter lyse/hvite klær/hår. Så det er betraktelig mindre sjanse for å få flått hvis man bærer mørkt tøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå