Gå til innhold

Når kuttet dere ut dagblunden til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 1,5 år og i det siste blitt veldig vanskelig å legge på kvelden, i dag har vi ikke latt henne få sove og nå går hun rundt og er veldig trett, så lurer på om jeg skal gi etter. Leggetid er ideellt sett i 20.00-tiden.. Når kuttet dere helt ut dagsøvnen på barnet? Er det noe triks for å få til en god overgang uten mye sutring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du legger henne for sent, prøv i 19 tiden før du tenker på å kutte ut søvnen på dagtid. Her sluttet eldste med dagsovingen når hun var 3 år.

Guttungen på 2,5 år er snart klar for å kutte ut dagsovingen. Hvis det er veldig varmrt om dagen hos dere så kan det var varmen som gjør at legging blir trøblete, eller det kan være tenner...

Skrevet

Kan være lurt å legge henne tidligere ja!

Her legger vi ungen på 2,5 år ca kl 19.. h*n sover fremdeles flere timer på dagtid..

Skrevet

Jenta mi på 1,5 år legger seg klokka sju om kvelden, står opp klokka sju om morgenen og sover fra ca 11 til 13.30 på dagen. Synes det høres veldig tildig ut å slutte med dagsoving så tidlig.

De andre ungene mine som om dagen til de var mellom 2,5 og 3,5 år, alle sammen sov ca 11 timer om natta i tillegg hele tiden.

Prøv å legge henne før hun blir overtrøtt om kvelden, eller ta dagsovingen litt tidligere på dagen.

Skrevet

Du tror at noen bryr seg om en anonym har en sønn eller datter? Weerdo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...