Gå til innhold

Anbefaler dere sparer til bunad for barna deres

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var heldig å fikk bunad til konfirmasjon av mine foreldre. Ikke det jeg hadde mest lyst på da, men gud så glad jeg er for å ha den.

Utallige barnedåper, 17 maier, konfirmasjoner og bryllup senere så er jeg evig takknemmelig for dette flotte plagget jeg kan bruke gang på gang.

Aldri problem med hva jeg skal ha på meg, aldri pengeutlegg for en lang kjole som er utdatert neste runde for da er det barnedåp og man skal ha kortere kjole. Hver 17 mai er det styr med nye klær til ungene og stress for å komme i orden, men klær til meg trenger jeg ikke tenke på.

Takk mamma og pappa, barna mine skal helt klart få bunad til sin konfirmasjon også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Supert så lenge man ikke har jojo-vekt:)

Skrevet

Jeg fikk også bunad til konfirmasjon og den henger fortsat, ubrukt, i skapet og det blir den nok hengende i 15 år til.

Jeg passer den, men er intet bunad-menneske. Ungene kan gjerne få bunad, men da må de love å bruke den og jeg kommer IKKE til å gjøre som mine foreldre og prakke på dem en dyr bunad som aldri blir brukt. Det er bare tull.

Skrevet

Ser ikke helt for meg at du har rett i at du ville passe den som både 40 og 90 kr.

Det å være gravid kan ikke sammenlignes for da er du ikke tykk over alt.

Jeg ville ikke passet en bunad jeg hadde passet som konfirmant.

Vil de ha bunad kan de kjøpe det selv det er ikke noe som er pålagt oss foreldre.

Skrevet

Jeg fikk også bunad til konfirmasjonen, uten å ha spurt etter det.

Den er i str 32/34 som jeg passet da jeg var 14 år. Jeg brukte den 17.mai året etter konfirmasjonen og siden er den ikke brukt.

Nå er jeg 36 år og str 42, bunaden henger så fin i posen sin i skapet, fremdeles i str 32/34.

Hvis en av jentene mine ønsker seg bunad kan de få arve min, og ønsker begge to seg bunad skal de jammen få det. Men jeg gidder ikke spare penger til det nei, de får heller få det i 18 eller 20 års gave om de blir "bunadjenter".

Skrevet

jeg fikk min første bunad da jeg var 5 år gammel.. denne brukte jeg til jeg var 15 år og fikk ny til konfirmasjonen.. konfirmasjonsbunaden passer fortsatt, selv om jeg har lagt på meg 15 kg.. det er også mulig å sy den ut... bunaden jeg brukte før konfen henger klart til datteren min når hun blir stor nok... samme gjør bunadssølvet..

Skrevet

Ok, forstår.

Jeg er i allefall fornøyd og jeg veide 49 kg når jeg fikk bunaden til konfirmasjon og veier 61 kg nå. Den passer fortsatt. Min mor lånte den i fjor og veier 70 kg og jeg veide 78kg når jeg var gravid og den passet fortsatt perfekt. Dette er en type bunad som er sydd slik at dette ikke er problem.

Godtar dere ikke vil ha bunad, jeg selv er bare veldig glad for å ha den og kommer til å skaffe mine jenter en slik også.

Hi

Skrevet

Datteren min skal få bunad til 20 årsdagen sin. Når man er femten er det jo egentlig idiotisk å få bunad som er ment å vare resten av livet!

Skrevet

Jeg var 50 kg da jeg var konfrmant og nå er jeg ca. 100 kg.

Hadde definnitivt ikke passet samme bunad.

Skrevet

Jeg syns bunad er stygt som juling, s¨å jeg anbefaler alle å IKKE spare til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...