Gå til innhold

Merking av barnehageklær...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker dere ALLE klærne til barna, eller gjør dere kun et utvalg av klær som blir regnet som barnehageklær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle klær som kan finne på å bli brukt i barnehagen. Altså ikke pentøy o.l, men alt det andre! :)

Husk sokker og truser og andre småting også.

Skrevet

Merker alt av utetøy, bruker bare en tøymerketusj som jeg har kjøpt i bokhandelen.

Merker faktisk det meste av annet tøy også, har en tøymerketusj på vaskerommet, en på badet og en på kjøkkenet. Det mestes tøyet får initialene til barnet på vaskelappen før det blir tatt i bruk. Fort gjort og godt nok merket til at de finner ut av det i barnehagen om det plutselig ligger en joggebukse i en krok ;)

Utetøy merkes selvfølgelig med fullt navn da, men gidder ikke det på strømpebukser, har aldr vært nødvendig heller.

Gjest datatyven
Skrevet

Jeg merker ikke sokker, strømpebukser, truser etc.

Men stort sett resten. Har noen klistrelapper, men de detter jo bare av, bruker tusj på vaskeanvisningen, eller hengestroppen.

Jeg er ikke så flink å merke, men det er jo lurt for mye forsvinner.

Skrevet

Nå har poden gått 4 år i barnehage og ikke mistet NOE!! Men så har jeg merket ALT, enten med stryke-på-lapper eller sprit tusj... Dvs, strømper er ikke så lett å merke, så der er det nok litt dårlig..

Greit nok at truser og strømper ikke er merket, men vær du sikker på at om du kaster en truse, så er det noen som etterlyser den to dager etter!!

Det er MYE enklere for oss som jobber i barnehage, når det meste er merket!!

Skrevet

Jeg merker yttertøy og regntøy. Resten er dårlig merket gitt ;) Klærne forsvinner jo ikke fortere fordi om det ikke er merket. Hvis de ansatte i bhg ikke vet hvem som eier klærne blir det lagt i en kasse, som jeg jevnlig ser i.

Skrevet

Merker alt av klær(ikke alle truser og sokker jeg ikke er redd for å miste).

Skrevet

Har faktisk ikke slått meg å merke inneklærne en gang. Tror ikke bh har spurt oss om det heller (?). Merker alle ytterklær og sko med klistrelapp som jeg fester i navnelapp o.l. Jeg stryker aldri noe så det er uaktuelt med strykelapper..

Har aldri opplevd at noe er forsvunnet, men de er bare 10 barn på avd. Neste år begynner hun i stor avd, da tror jeg kanskje det er en ide å merke fler av inneklærne.

Skrevet

Merker ALT!

Skrevet

Sønnen min har ikke annet enn penklær som han kun bruker hjemme og aldri i barnehagen, så jeg merker alle klærne han har med tusj i merkelappen etterhvert som han har de på seg i barnehagen. Merker alt bortsett fra sokker og de bryr jeg meg ikke om om forsvinner.

Skrevet

oppfordrer alle til å merke barna sine tøy, da det gjør jobben til de ansatte SÅ mye lettere!

det verste som finst er å drive å sortere,spørre,lure på de klærne som ikke er merket...

jeg personlig merker alt.

Skrevet

Takk for mange fine svar :)

Mini har jo vokst en god del og trenger "ny garderobe" til han begynner i barnehagen, så da er det vel bare å merke alt med en gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...