Gjest Siklerotte Skrevet 10. juli 2010 #1 Skrevet 10. juli 2010 Frosne bær på Smart Club, jeg sjekket pris, hehe. Tropisk blanding - 121,- Skogsbærblanding - 170,- Blåbær - 179,90,- Jordbær - 169,90,- Bringebær (stod ikke pris, sikkert noe av det samme som jordbær...) Alle pakkene er på 2,5 kilo.
Villa Perlesukker Skrevet 10. juli 2010 #2 Skrevet 10. juli 2010 Oj takk for det SÅ bra hehe Tror de pakkene på Rema var 45.- og det var 800g Det blir jo faktisk billigere å kjøpe ferske bær og fryse selv da??? Eller hva?
Villa Perlesukker Skrevet 10. juli 2010 #3 Skrevet 10. juli 2010 Bananene er 15 kr kiloen på Rema. NOen som har fryst bananer og annen frukt?
The Bad Gal Skrevet 10. juli 2010 #4 Skrevet 10. juli 2010 Bananer går supert å fryse! (men skjær i biter først) Brukte alltid å lage smoothie av aprikos-/ferskenyoghurt, fryste fersken(hermetiske som jeg skylte og delte i biter før jeg frøs), fryste bananbiter, litt sitronsaft og appelsinjuice. Nå liker jeg bedre ren juicesmoothie, så bruker bare fersk appelsinjuice, sitron og fryste bringebær og banan.
Gjest Siklerotte Skrevet 10. juli 2010 #5 Skrevet 10. juli 2010 Blir kanskje det, har aldri tenkt over det... Pleier å fryse ned frukt fra tid til annen, jordbær, bringebær osv. Frosne bananer går helt fint. Den smoothiemix-pakken jeg pleier å kjøpe (Bunnpris) er med jordbær, bringebær og bananer, og den er jo frossen:). Synes egentlig de pakkene er så store at det så ut som det var massevis av bær for prisen, men det kan nok hende at det egentlig ikke koster så veldig mye mindre. Var i hvert fall to kurver jordbær for 20 kr på Smart Club i dag, folk gitt helt amok... Hehe;). Kan jo kjøpe ferske norske bær og fryse ned, så har man til utover vinteren osv.
Villa Perlesukker Skrevet 11. juli 2010 #6 Skrevet 11. juli 2010 To kurver jordbær for 20 kr er jo vanvittig billig da. Det er jo en kilospris på 20 ettersom vanligvis det er 500g i en kurv eller hva. Blåbær kan jeg om jeg vil få 20 kg gratis av. Familien har nordpå et fantastisk sted de plukker blåbær så det tror jeg at jeg skal benytte meg av. Så må jeg sanke jordbær den kommende uka. Det er vel ikke lenge før jordbærsesongen er over? Eller hva? Aprikos nedfrosset er jo også supert salad fingers...hva dere kloke jenter ikke vet... dessuten saladfingers har jeg meldt meg inn i facebookgruppa: saladfingers på facebook før jul!!! hihi Enn honningmelon? Fryse det også ned? Nå gleder jeg meg til Ica har 40% på alt frukt og grønt. Da skal jeg hamstre og ryse ned. Har en fryser på 2 m dang og 1 m dyp:)
Gjest Skrevet 11. juli 2010 #7 Skrevet 11. juli 2010 er dette bunnpris i Oslo? har lett i flere av Bunnprisbutikkene i Oslo nemmelig, men aldri funnet bær der!
Gjest Siklerotte Skrevet 11. juli 2010 #8 Skrevet 11. juli 2010 Ja, Oslo. Har du aldri funnet bær der? Tror jeg har kjøpt bær på 2-3 bunnpris jeg, om ikke flere... Nå er det ikke der jeg pleier å handle som mest, men har i hvert fall ikke vært et problem å finne de gangene jeg har lett. Honningsmelon kan fint fryses ned. De tropiske pakkene inneholder jo flere melontyper. Dessuten har jeg fryst det ned før. Jordbærsesongen varer nok kanskje noen uker til, men ikke særlig mer. Bærene kom vel litt sent i år? Men ser at prisene har stupt raskt...Fra 60-70 kroner kurven til 10 kroner kurven...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå