candyqueen Skrevet 10. juli 2010 #1 Skrevet 10. juli 2010 Eier dere, eller leier? Hus, leilighet, småbruk? Sentralt? Hva er drømmen? Vi eier hus. I et byggefelt. 2 min unna skole, barnehage, butikker, lege og alt det en trenger, egentlig! In the midten, liksom! Har det kjempefint! Greie naboer, rolig strøk. Men både jeg og sambo ønsker oss veldig et småbruk.... Ja, vi bor på landet! Ingen av oss er by-mennesker. Nå er det et småbruk tilsalgs, ca 10 minutter kjøring fra der vi bor nå.... Ingen nære naboer, men det trengs ikke! Der kan vi boltre oss litt for oss selv. Tenke tenke....
Villa Perlesukker Skrevet 10. juli 2010 #2 Skrevet 10. juli 2010 Jeg har bodd på landet uten nære naboer og jeg synes ikke det var noe særlig. Nå bor vi i byen men ikke i sentrum men har altfor liten plass her:) Vi har kjøpt oss et lite hus på landet dog det er bare 25-30 min unna Oslo så det kan jo for oss som er fra distriktet ikke karakteriseres som landet. Huset vi skal bo i skal totalrenoveres og bygges på. Så håper vi at hagen blir stor nok til 3-4 frukt/bærtrær, trampoline, kaninbur, og alt det andre flokken skal ha for å boltre seg på Jeg liker meg i byen er ei typisk byjente etter 9 år i en Europeisk storby men er glad for å kunne bo utenfor byen med barna
ღBellღ&gulletღ Skrevet 10. juli 2010 #3 Skrevet 10. juli 2010 Hvorfor ikke? Følg hjerte..... Vi bor på ett tettsted, innerst i en rolig vei. Eier enebolig. 10-15 min å gå til tettstedets sentrum. Ja, vi trives her. Sentralt men samtidig ikke hus på alle kanter.
Fire småtroll Skrevet 10. juli 2010 #4 Skrevet 10. juli 2010 Bor ca 2,5 km fra sentrum i en liten by. Har hus med nesten 2 mål tomt i et eldre boligfelt som det nå bor både unge og gamle mennesker i. Jeg synes det er helt perfekt. Har kort vei til den lokale butikken, barnehagen og skolen samtidig som vi har en helt usjenert tomt helt uten innsyn. Ungene har lekekamerater i gangavstand og det setter både de og vi veldig stor pris på. Siden vi bor såpass sentralt trenger vi heller ikke kjøre bil så mye, vi går og sykler hver eneste dag. Marerittet mitt er et tettpakket moderne byggefelt hvor naboen kan se inn vinduene og du ikke kan sitte på verandaen uten at alle naboene er så nære at man kan snakke sammen over gjerdet. Men jeg er litt tilbaketrukket av natur da, er gjerne sosial, men bare når jeg selv vil det. Liker ikke å bli påtvunget andre mennesker heler tiden Har bodd på en litt avsides gård som barn, og syntes vel det var greit. Hadde flere søsken å leke med, bussen gikk forbi en gang i timen og etterhvert kom venner og "friere" kjørende på moped. Men kunne ikke tenke meg å bo sånn nå som voksen, jeg vil bo sentralt men usjenert, og det har vi funnet her vi bor nå.
Gjest Skrevet 10. juli 2010 #5 Skrevet 10. juli 2010 Bor i rorbu i fjæra lengre ut på landet der det er mer båttrafikk enn biltrafikk og det er herlig:)!!
Rampongi Skrevet 10. juli 2010 #6 Skrevet 10. juli 2010 Følg hjerte ja. Det første dere kommer på om morran, er som regel det rette å gjøre. Vi bor i en liten leilighet i en bydel med masse friluft Bor kort vei unna post, butikker, apotek, skoler og barnehager. Vil gjerne fortsette å bo her, men skal vel ha litt større leilighet etterhvert. Drømmen er ikke rekkehus/enebolig eller gress av noe slag.
Gjest Skrevet 10. juli 2010 #7 Skrevet 10. juli 2010 Vi bor i en halvpart litt utenfor tr.heim sentrum. Stille og rolig område med nærskole og nærbutikk, men fremdeles nært det man måtte trenge. Bor i et bittelite boligfelt hvor de fleste har unger på guttas alder og det er veldig kjekt. Vi bor egentlig midt i smørøyet med den plassen vi trenger og en passe stor/liten hage. Kunne tenke meg en enebolig, men det er overhode ikke nødvendig og ingenting vi planlegger nå. Har dere lyst på et lite småbruk så slår dere til! Eneste jeg tenker på er at det kan være litt stusselig for ungene å bo adskilt fra venner og klassekompiser, men da får vel heller dere voksne være litt over normalen behjelpelig med henting og bringing ;-) Lykke til med avgjørelsen!
Snakkelittmeddeg Skrevet 10. juli 2010 #8 Skrevet 10. juli 2010 Leier et hus litt utenfor Bergen. Kort vei til alt, men samtidig så er det ikke midt i kaos av biler (om man ser bort i fra naboen som tror han kjører på en racerbane). Hadde gått for småbruket! Som hun over sier, dere får heller hente og bringe så ungene får være med vennene sine I kveld når de ringer fra Hamar så skal jeg si at jeg har planen klar for hva jeg skal gjøre med pengene.. Og det er å kjøp et lite rødt hus med hvite karmer som er tilsalgs en eller annen plass i dette landet Med epletrær i hagen og stor boltreplass for ungene
Gjest datatyven Skrevet 10. juli 2010 #9 Skrevet 10. juli 2010 Nå bor vi på Vestlandet, ikke så alt for langt til byen, vi eier en enebolig, og har passe stor hage. Dette er primært min kjæres valg. Der vi bodde før, bodde vi i rekkehus like i bygrensa, det passet meg fint :-) Allerhelst kunne jeg tenke meg leilighet i bygård midt i sentrum, med felles uteareal med lekeplass for ungene. Men ser jo at ungene trives her, i dag er de er ute i plaske bassenget sitt i hagen, og han steller med buskene sine. Koser meg jo jeg også, med litt plass.
meg & to små vampyrer Skrevet 10. juli 2010 #10 Skrevet 10. juli 2010 Vi leier en liten leilighet med to soverom i en middels by. Drømmen er vel en liten enebolig med litt inngjerda hage i samme by, nærmere bestemt en 2-3 bydeler som vi tenker på da. Men spørs om det blir med drømmen siden vi ikke får lån.
Piken på landet Skrevet 10. juli 2010 #11 Skrevet 10. juli 2010 Bor langt ut på landet, har stor gård med stor produksjon. Lever stort sett av den. Jeg jobber litt når det passer seg, eller i perioder der det trengs vikar der jeg "jobber". Her har vi det fantastisk fritt og godt. Vi har nærmeste nabohus er vel 200-300 meter unna :-) Jeg er oppvokst midt i byggefelt der vi satt å skikka rett inn i stuene til hverandre. Og de første årene som gift bodde vi på et tettsted et leilighetskompleks *grøss*. Kunne ikke trivs bedre slik vi har det nå. Jeg priser meg faktisk lykkelig hver dag for at jeg har vært så heldig. Kunne aldri flyttet tilbake til så tett som vi hadde det. Og bare se hvordan barna boltrer seg. Om jeg syns det var herlig å få det fritt og godt, så syns jaffal barna det. Har fått flere dyr, de har så utrolig godt av det! Selvfølgelig er det bakdeler med å bo slik, men ikke noe som alle fordelene ikke veier opp for :-)
Koseklompen Skrevet 10. juli 2010 #12 Skrevet 10. juli 2010 Leier en 80kvm leilighet, den har egentlig 2 soverom, men det ene soverommet var så lite at det så vidt var plass til en enkel seng, så vi bruker det til kontor og lar vesla dele soverom med oss istedet. Vi bor ved en middels stor by, litt utenfor bykanten men alikevel er det ikke lange biten til sentrum. Vi har flotte turområder og gode barnehager og bra skole i nærheten og koselig nærbutikk, og har planer om å fortsette å bo her med mindre vi pakker snippesken og flytter nordover til familien vår. Men inntil videre så ser det ut til at det er her vi vil slå røtter og satser på å skaffe oss en leilighet i dette området her med 2 passe store soverom, så vesla kan få sitt eget..
elma82 Skrevet 10. juli 2010 #13 Skrevet 10. juli 2010 Eier leilighet med to soverom i stor by lang fra familiene våre. Helt ok for meg og mannen helt til småen kom, nå ønsker vi oss eget hus i byggefelt, ev litt mer landlig, i et tettsted nær familien. Gåavstand til skole, barnehage og butikk hadde vært helt perfekt.
Gjest Skrevet 10. juli 2010 #14 Skrevet 10. juli 2010 Bor i halvpart av tomannbolig i litt i utkanten av en stor by (i norsk målestokk..) Trives godt med det. Sosialt når man vil, og kort vei til uendelig mange tilbud både sportslig og kulturelt. Er oppvokst langt ute på landet uten naboer og det var pyton, syns jeg
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 10. juli 2010 #15 Skrevet 10. juli 2010 Vi eier en 3-roms leilighet og skal kjøpe hus når jeg er ferdig på skole. Da kommer vi ikke til å bo midt i byen.. kan ikke fordra det! Jeg vil også bo på et småbruk et sted
Gjest Skrevet 10. juli 2010 #16 Skrevet 10. juli 2010 I tomannsbolig på 125 kvm i sentralt område. Vil gjerne ha enebolig, men har ikke lyst å flytte fra sentrum, og da har vi ikke råd til enebolig.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 10. juli 2010 #17 Skrevet 10. juli 2010 Bor i rekkehusleilighet i rolig boligfelt. 5 min til barnehage,10 min til skole. leier. Eneste minus er at når mini blir stor nok til å gå til skolen selv må han krysse toglinja. Det syns jeg er fryktelig skummelt å tenke på... selvom det er lenge til.. Veldig hyggelige naboer og trives godt:)
Gjest Skrevet 11. juli 2010 #18 Skrevet 11. juli 2010 Vi eier enebolig på "landet". Et lite tettsted, men vi har naboer på alle kanter -med en del barnefamilier med barn i samme alder som våre. Vi bor 100 meter fra sjøen og har egen båt og bryggeplass. Skolen ligger to hus bortenfor oss, barnehagen ligger 5 km unna -men på vei til min jobb. Både foreldrene mine og svigers bor i nærheten og er involvert i barnebarna sine:) En større by ligger "bare" en halvtime unna. Før vi fikk barn ønsket jeg å bo på et større sted med flere fritidstilbud, men nå har jeg det som plommen i egget.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 11. juli 2010 #19 Skrevet 11. juli 2010 Vi eier en toroms leilighet i byen på 75 kvm, vi er 4 stk. Bor i første etasje med en liten hageflekk ut mot bakgården. Bakgården er utrolig fin, en super lekeplass for barn, inngjerda med lekestativ, sandkasse, vannaktivitet, frukt, grønt og bærbusker, og et pæretre Leiligheten er stor, og vi har bygd om en gang/garderobe til et lite soverom til eldstejenta. Barnehagen er nabobygget til blokka vår Men vi flytter om ikke lenge til "landsbygda" hvor besteforeldre bor Et lite småbruk ved elva kaller på oss der
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 11. juli 2010 #20 Skrevet 11. juli 2010 Vi bor i eget hus,med en super uteplass og greie naboer.Men det er ingen på datterens alder her,så lekeplassen (som er ganske bra,og rett ved siden av) er tom,evt så er det store unger som regjerer der:-/ Det er et stykke til butikk og skole,når den tid kommer,og jeg trives egentlig ikke kjempemye på denne siden av byn.. Så vi skal flytte nærmere jobben,og mine venner:-) Må bare finne det rette huset først,og det viser seg ikke å være enkelt.Vi har så mange krav,at det ser ut til at det "billigste" vil være å bygge selv. Vi vil ha folk rundt oss,bare ikke helt oppi oss;o)
Silje og Vaniljebollene Skrevet 11. juli 2010 #21 Skrevet 11. juli 2010 Vi eier hus og stor hage på landet. Kunne ikke hatt det bedre, på tross av 2 timer til nærmeste by og over en time til jobben. Er selv vokst opp i byen så jeg trodde aldri jeg kom til å trives så langt fra "sivilisjonen", men da vi flyttet til byen for et par år siden, holdt vi bare ut i 5-6 måneder. Vi har utvilsomt et mye roligere liv her. Ulempen er at det er mye dyrere å bo på landet, særlig mat og det at det er så langt i mellom alt. Vi er avhengige av bil, mens vi i byen klarte oss fint uten.
Mia_73 Skrevet 11. juli 2010 #22 Skrevet 11. juli 2010 Vi er 2 voksne og et barn, bor i enebolig på 200 kvadrat. Tomt på rett over 1 mål. Rolig strøk med lite trafikk, dessverre er vi de eneste med så små barn, nabounger er tenåringer. Kunne gjerne ha litt mer plass, tenker på badstu og litt større treningsrom. Drømmen er basseng med motstrøm som går an å svømme for treningsformål, ikke bare plaske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå