Gå til innhold

j.... hemoroider..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 27 uker på vei.. og har plutselig blitt så plaget med hemoroider.. Skikkelig ekkelt og vondt..

Noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre?? Frykter at det skal bli så ille at jeg må operere.. :(

Kan jeg bruke sånn alcos anal salve etv som jeg får kjøpt reseptfritt når jeg er gravid??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en fin en selv. Hater det! Tar gjerne i mot tips selv! Jeg er ikke gravid lengre..

Skrevet

Jeg slet også med det da jeg var gravid. Fikk vite det var ok å bruke kremer bare ikke stikkpillene (som hørest litt merkelig ut for hemoroider)

Sliter ennå, lenge etter jeg fikk babyen, de jeg hadde under graviditeten forsvant fort etterpå, men får det veldig lett nå. Ska ikke løfte mye før de er på plass igjen...

Skrevet

Hei

Jeg har hatt et hemorideproblem siden første fødsel. Da jeg var gravid med nummer 2 fikk jeg ikke lov av legen å bruke salver. Svigemor satte meg på ideen å bruke isbiter. Så etter hvert store dobesøk, henter jeg en isbit, som jeg holder mot endetarmen. De verste klumpene og smertene forsvinner etter 3-5 dager. Det holder hvertfall hemoridene i sjakk/borte. Lykke til. Det er et skikkelig "drittproblem."

Skrevet

hvorfor fikk du ikke bruker salver??

Isbit hørtes ut som et godt alternativ.. i hvert fall for å lindre litt!! Det må jeg prøve..

Har noen snakket med lege om dette problemet??

Skrevet

Alcos anal er å anbefale. Hadde det nettopp selv, og det er den de vil gravide skal bruke, sa apoteket. Gikk fire dager så var den vekk. :=)

Skrevet

Isbit er det ENESTE som hjelper...

Jeg hadde hemorider i mitt svangerskap, og prøvde alt!!

Alcos anal, honning osv.....fikk tips om isbit av min tante, og det hjalp...

Du tar en isbit, og holder inntil hemoriden helt til du ikke klarer mer pga at det blir for kaldt.Så putter du den inn i rumpen...da får den fred...det gjør du så ofte du orker, jeg gjorde det mange ganger for dagen, og vips så var den vekk...den trekker seg sammen av kulden, og blir litt bedøvet...

og når du putter den inn så får den fred... det hjalp faktisk..den spretter jo ut igjen en som sagt; inn med den igjen...etter en dag el to er den tom og ikke vond lenger...

Jeg har ikke hatt problemer etter dette, bank i bordet

Legene anbefaler det samme, lykke til!!

Skrevet

da blir det isbit og alcos anal!! For nå er den så vondt at jeg nesten ikke klarer å sitte... helt sinnsykt!!

Skrevet

Jeg vil bare tipse deg om en annen krem enn alos anal. Jeg har prøvd mye forskjellig, og det som hjalp desidert mest for meg var "sheriproct".. også en salve for hemoroider. Du får kjøpt den reseptfritt på apoteket, men jeg husker ikke om man kan bruke den mens man er gravid...

Jordmoren min sa at det er nesten ingenting som hjelper når man er gravid.. Man må nesten bare prøve å lindre smertene, og heller glede seg til å evt. bli kvitt dem etter fødselen..

Skrevet

Jeg fikk beskjed på apoteket om at jeg ikke kunne bruke sheriproct under graviditet, kun alcos. Brukte dette i seks uker uten noen effekt. Var kvitt problemet noen dager etter fødselen jeg da..

Skrevet

Og jeg fikk beskjed på apoteket at jeg kunne bruke sheriproct mens jeg var gravid :-) De ble borte da, men kom tilbake 5 ganger større etter fødsel :-( Det er det ekleste jeg har vært borti, får helt fnatt.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...