Gå til innhold

Hvorfor tiltrekkes folk av campinglivet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koselig! Masse frisk luft og utenom "det vanlige". Opplevelser man ikke får så ofte.

Skrevet

Friheten! Både i det og reise og det å bo :)

Skrevet

Jeg vet ikke? Jeg liker fred og ro og privatliv på ferie. Gode grunner til at jeg ikke ferierer på campingplasser hvertfall :)

Skrevet

Jeg er så heldig å BO i nærheten av en campingplass, og jeg bruker stranden der minimalt. Forstår ikke at folk reiser halve Norge på tvers for å komme akkurat dit, altså hit, for så å bo hage i hage med en man aldri har møtt før og som man plutselig må dele både svettelukt og grillstøv med.

Skrevet

Vi har nylig kjøpt oss campingvogn, og har vært en tur i Grimstad, Sandefjord og Oslo med vogna. Bor i midtnorge.

Var jo ikke noe fellesferie da, så var ikke så veldig mye folk.

Men, det å ha med seg "huset" på hjul er supert! Bare å feste den til bilen og kjøre dit man vil. Ungene elsker det.

I august står Sverige for tur, og jeg gleder meg stort.

Trives bedre med vogn enn med hytte:-)

Skrevet

Det er jo et "Oppgradert" telt, på en måte. Og barn ELSKER det :o) Og de trives bedre på en campingplass enn på et hotell.....Der man går rett ut i en korridor, alle "stenger seg inne på rommene"; og utenfor hotellet er det rett ut i "byn" eller gata....

På en campingplass er alle unger velkomne dit de finner seg venner, de løper fra vogn til vogn, og spiser der de er når måltid-tidspunktet er...Man bor tett og man "Måvære sammen" på en måte..våre barn var på campingtur i forfjor, og var så fornøyd. Tross mye stygt vær. Og ble kjempesure da vi leide hytte i fjor.....

I år spurte vi camping i Sverige eller sydentur...De er jammen ikke sikre...8 og 5 år :o) Vi vet ikke om det blir høsttur til syden enda, eller campingtur om et par uker...

Skrevet

He-he..Dette var ikke anonymforum nei..Tror NOEN her inne vet alderen på mine barn :o) Jeg som skulle anonymisere meg litt nå :o) Ja, ja..Finner noen ut hvem jeg er, så er vel ikke det krise :o)

Gjest thricane
Skrevet

jeg har vokst opp med camping, dog litt annerledes enn i dag. vi hadde et husmannstelt og vasket opp for hand. badet i ferskvann som "dusj". husker det var veldig stas da jeg var liten. er veldig glad i å dra rundt og se litt, så camping for meg er telt eller bobil, ikke store campingvogner som må stå et sted.

det jeg ikke fatter er de som ligger på samme stedet hele sommeren, fortelt/hytter som er innredet som et hus. foreldre som pimper øl fra morgen av mens ungene flyr vilt over alt. joda, slik er i hvert fall campinglivet på stranda nedenfor der vi bor. det ser jeg ingen sjarm med overhode.

Skrevet

DEt sosiale også er det billigere enn hytte. Kjenenr mange som har faststående vogn og de koser seg veldig og ungen trives og har mange å leke med hele dagen

Skrevet

Er så lettvint å kunne dra dit ein vil uten å måtte planlegge og bestille på førehand. Også har ein alltid med seg alt ein treng.

Kjempe kjekt :o)

Skrevet

Hvorfor camping ? for vår del er det fordi det ikke er hotell på Hardangervidda, eller ved andre fine fiskevann. Finnes ikke noe deiligere en og sitte med nykokt kaffe og se sola gå opp/ned over tretoppene. Høre fuglene kvittre og myggen summe. Se ørretten krølle seg i stekepana. Å stillheten ! Bare sitte der og være en del av naturen.

Men har combicamp, liker ikke å ha den store vogna hengende etter. Ikke finner du oss i nærheten av campingplasser heller, for trangt og jeg har ingen innteresse av og ligge våken pga noen fremmede som snorker. Hyl og bråk fra tidlig til seint. Uff.

Da ligger jeg heller på hotell, å nyter luksusen der.

Skrevet

Høyst sannsynlig fordi folk er forskjellige. Selv skulle jeg hatt betalt for å vandre i juggelbutikker på en eller annet sydensted, jobbe for å bli brun og stå i kø med massevis av nordmenn som forventet å bli sett opp til som "norska kapitalista". Takke meg til campingferie, da ja:)

Skrevet

Jeg synes det er noe sjarmerende med både campingliv, charterferie og hytteliv. En campingplass inviterer jo til et sosialt liv hvor du kan velge å gjøre plassen din mer skjermet for naboer og forbipasserende. Dessuten et rimeligere alternativ enn en hytte ved inn-/sjøen. Et sted hvor det er lettere for barn å danne seg et nettverk og hvor man føler seg som en del av et "samfunn".

Vi har kjøpt oss kombicamp fra 1970 tallet. Skikkelig retro og ser sikkert dritstygg ut. Men, en enkel mulighet for oss til å få varierte ferieturer. På campingplasser og mer avsidesliggende. Hvor vi kan ta frem fiskestangen og leve primitivt. Synes det er midt i blinken, jeg. Men, heldigvis har vi forskjellige interesser:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...