Gå til innhold

akne/uren hud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i over et år gått på tetracykliner og Diane mot akne. Effekten har vært så som så.. Men for ei uke siden var jeg ferdig med "kuren", og nå er jeg full i blemmer, ser ut som de man får av å brenne seg på brennenesler!

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Gjerne noen som har lignenede erfaringer? Kosttilskudd? Hudpleieserier(som ikke koster skjorta..)?

Er drittlei av å se ut som en hormonell fjortis nå! Og drittlei av å bruke sminke!(vet sminke ikke er gunstig med slik hud, men orker ikke alle blikkene når jeg går uten)

Er hovedsaklig på haka og mellom øyenbrynene jeg har problemer, nå også på kinnene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes to preparater på resept, som ikke egentlig er lov å markedsføre i Norge, men legen din kan søke legemiddelverket om tillatelse til deg.

Det ene heter Roaccutan, jeg husker ikke det andre navnet. Men det er noe flytende du smører på huden.

Skrevet

Huda mi er bedre etter jeg begynte med Proactive, men jeg må være nøye og bruke det morgen og kveld for at det skal funke. Sløver jeg noen dager så kommer kvisene fort tilbake.

Noe mirakelkur er det ikke vel og merke, men det finnes heller ikke desverre.

Vurderer selv å høre om jeg kan få Roaccutan behandling til vinteren. Dyrt, men noe får man dekt.

Skrevet

Ligg langt unna fruktsyre hos hudpleiesalonger.

Svindyrt. 20% blir litt bedre der og da og man blir flådd økonomisk.

Da har legen tilsvarende og bedre produkt til en hundrelapp i måneden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...