Gå til innhold

Fra sprinkelseng til større seng??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har en gutt på 22mnd og i løpet av sommeren skal vi endelig flytte inn i vårt nybygde hus!! :)

Det jeg lurer på er om jeg skal kjøpe en ny og større seng til han til vi flytter inn eller om jeg bør vente litt før jeg gjør det?

Kan det være at det er dumt siden alt blir helt nytt for han og at han da bør ha sin trygge seng, eller er det like greit å gjøre det med en gang?

Vi venter et barn til i mars og tenkte at det var greit å få han over i ny seng i god tid før den nye babyen skal overta hans sprinkelseng..

Glad for alles meninger og synspunkter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville prøvd å legge han i ny seng med en gang dere flytter inn ja..... kan jo se hvordan det går. Da er alt nytt likevel og kanskje stor seng også kan være stas.

Dersom det blir gråting og han virker utrygg kan dere jo ha sprinkelsengen i beredskap og bruke den enda litt til - frem til han er blitt "trygg" i nyhuset.

Kos deg i nytt hus -høres deilig ut!! :)

Skrevet

Nå hadde ikke vi nytt hus dilemmaet, men datteren vår fikk "stor jente seng" på sin 2 års dag i mai og var meget stolt over d et.

Litt styr i begynnelsen da hun forstod at hun kunne jo bare krype ut av sengen for å leke på rommet sitt, men det gikk seg til etter 2-3 uker.

Vi får en baby i august og tenkte det var best å bare hoppe i det siden minsten trenger grind sengen:)

Skrevet

vi har en stor rammemadrass på rommet til jr. men han har også sprinkel sengen sin, der vi har tatt vekk den enen siden. Når jeg legger han får han selv velge, og da er det opp i den store sengen, for da er det plass til at jeg ligger og prater og synger litt ved siden av han..

lagt en dyne på gulvet, for det hennder han ruller utfor:S

vi tok vekk en vegg på senga når han var ca 21 mnd. Så når vi legger oss, lukker vi opp døra hans, så han kan komme inn til oss når han våkner =)

kjempekos!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...