Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Noen som raskt kan forklare hvordan dette med bud funker?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #3 Skrevet 9. juli 2010 Både og. Bud fungerer ganske enkelt; du legger inn et maksimumbud (altså, høyeste sum du er villig til å betale for produktet...) Si at varen er satt til å koste $15 når du byr på varen, og du setter ditt maksimumbud til $30. For hver gang noen byr over $15, vil du ligge høyest helt opp til $30. Hvis denne prisen overstiges, må du øke ditt maksimumbud hvis du fortsatt ønsker varen, til en høyere pris. Du betaler den prisen varen lander på, selv om maksimumbudet ditt kan være høyere.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 Ser man hva andre byr eller kun sitt eget bud? Hvis man ser andres så skjønner jeg ikke helt hvorfor noen byr under det høyeste budet?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #5 Skrevet 9. juli 2010 Ser ikke andres, selvfølgelig. Sett at prisen er satt til $14 og ditt neste bud er $15, som da overstiger prisen som tidligere var. Du setter budet ditt til $30, men det vil jo kun vise at du har satt budet en dollar høyere, for hvis folk ikke byr over, skal du jo ikke betale $30 for varen, men $15. Når folk byr ove $15, f.eks. $16 vil de få beskjed med en gang om; "you've been outbid on this item" - ettersom din høyere sum automatisk vil gå over, du har jo sagt deg villig til å betale $30 for varen, hvis prisen blir så høy. Da må vedkommende by over deg, men vet jo ikke hvor høyt du har satt maksimumbudet ditt. Må de bare velge å by så mye de er villig til å betale, og se om det overstiger hva andre tidligere har satt som sitt maksimumbud.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #7 Skrevet 9. juli 2010 Jeg er ganske utålmodig av meg så orker ikke budrunder, pleier som oftest å klikke på "buy it now".
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #8 Skrevet 9. juli 2010 Åååååh, nå gikk jeg inn på eBay, igjen! Og brukte penger. Snart kommer vel luksusfellen. hihihi xxxx har egentlig en veldig bra kontroll på økonomien sin, har ingen betalingsanmerkelser og betaler alt til riktig tid. Problemet er bare at hun handler altfor mye stoff og kakepynteting på eBay. Premie: 1000 USD å bruke på eBay.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå