Gå til innhold

To tette ;)

♡Mamman&Rockebolla♡

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 6 mnd og ha nå bestemt oss for å prøve på nr 2. Noen som har tanker/erfaringer rundt det å ha to tette som de vil dele med meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

funka helt fint her

14mnd mellom mine.

Pseudotvilling forumet er genialt for tips og råd

Skrevet

Jeg syns det er kjempepositivt. Er 18 mnd mellom våre. De leker godt sammen og jeg syns det er veldig greit at de er nesten jevngamle :)

Skrevet

Her er lenke til et innlegg for noen dager siden som omhandlet akkurat det samme.

http://www.dinbaby.com/forum/thread/142061989

Jeg hadde ventet om jeg var deg. Og heller nytt spedbarnsperioden med førstemann også prøvd på neste når eldste er et par år.

Min erfaring var at jeg gikk glipp av mye av babytiden med eldstegutten fordi jeg var uvel, trøtt og endel vondter som gjorde at jeg ikke kunne delta så mye som jeg ønsket. Jeg har 17 mnd mellom mine, men skulle jeg valgt selv (og særlig nå når jeg har erfaring med to tette) så ville jeg hatt 3-4 år imellom.

Skrevet

19mnd mellom mine to minste, det har både fordeler og ulemper.

Ulempene var første året, skal være ærlig å si at det var helsikkes travelt med baby som skulle ammes og en veldig nysgjerrig og krevende halvannet til 2åring som var høyt og lavt.

To bleiebarn var ikke noe problem, men det var utfordrende å ha baby som ofte var våken endel på nettene og et småbarn som var høyst våken hele dagen. Fikk ikke lagt meg nedpå slik som med de andre to på dagtid.

Men nå som de er større er det helt topp, de leker godt i lag og underholder hverandre så det går an for oss voksne å få litt arbeidsro.

Skrevet

Glemte å skrive at jeg var veldig mye syk under det siste svangerskapet, så syk at jeg hadde et par sykehusopphold underveis og måtte ha hjelp av familien mot slutten siden jeg da var sengeliggende, så man må ha det i bakhodet. Spedbarstida med nr 3 var hektisk og var nesten blottet for den kosen det var med de andre to desverre.

Skrevet

Har 18 mnd mellom de to minste og synes det er helt supert. Det var tungt på slutten av svangerskapet, men mannen hadde heldigvis mulighet til å ha hjemmekontor samt hadde en snill arbeidsgiver som ikke telte timer.

Hittil ser det ut som søstrene får et godt forhold og de har allerede mye glede av hverandre.

Jeg synes ikke det er slitsomt med nattevåk og aktiv snart 2-åring, men er ikke alltid like flink til å komme meg ut av huset med de. Prøver å få de til å ta duppen samtidig, men den ene våkner ofte når den andre sovner og på det viset får jeg kvalitetstid med de begge.

Skrevet

hehe Tingeling. Etter min tråd så fant jeg ut at jeg like så godt kunne begynne på p-pillen igjen!

Vil være frisk og rask til nestemann kommer, og så syns jeg det var et flertall av de som hadde mest negative erfaringer med to tette.

Så nå blir det nok 3 år mellom.

Men HI, er du frisk og rask så ser jeg egentlig ikke problemet!

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Go for it, sier jeg! :)

Det er 18 mnd mellom våre - og selv om jeg ikke skal legge skjul på at det til tider var trasig under svangerskapet og at hverdagen er hektisk - likevel veier det positive opp.

Søsknene har hatt glede av hverandre fra dag en, og nå (11 mnd og 2,5 år) leker de kjempegodt sammen. Jovisst er det gnisninger innimellom, men vi har heldigvis sluppet unna den verste sjalusien.

Bare nevner at hadde to tøffe svangerskap, men det var en midlertidig tilstand. Lykke til!

Skrevet

Enig med Supermann og Tuppeline.

Her er det også 18mnd mellom de to første, og det funker så fint at vi likegodt setter igang med nr fire så raskt vi kan (nr 3 blir 3 uker i morgen). Visst er det tøft til tider, men de har altid en bestevenn med seg når vi er på tur. De har svært stor glede av hverandre. Det er selvfølgelig tøft å gå gravid når man må ta seg av en baby, og den første tiden (de første tre årene) kan være utfordrende, men det er absolutt verdt det!

Kjør på!

Skrevet

Vi har 15 mnd mellom våre to. Helt herlig!

Ja, det har vært travelt, men helt ærlig hadde jeg trodd det skulle bli verre...

Nå er de 10 mnd og 2 år 2 mnd, og begynner virkelig å få stor glede av hverandre. Fantastisk ;-)

Anbefales! Lykke til.

Skrevet

20 mnd mellom mine og angrer ikke. Travelt til tider, men ting går seg mer og mer til.

Det jeg syns var mest stress var levering/henting i barnehagen med baby på slep inn og ut av bil og inn både hjemme og i barnehage.

To bleiebarn er ikke noe problem.

Svangerskap nr 2 var tyngre i den forstand at jeg ikke kunne legge meg nedpå på ettermiddagen for å slappe av, men var i fin form begge ganger.

I dag er minstemann 1 1/2 år og de leker mer og mer sammen. Koser seg veldig sammen. Selvsagt er det noen krangler også, minstemann følger ikke alltid størstes spilleregler.

Så viss du følerer for det så sett i gang :)

Eldste var en "enkel" baby. Sov godt og var alltid blid og fornøyd. Minsten har vært mer krevende. Sovet dårlig både dag og natt, hadde kolikk og var generelt missfornøyd frem til han kom seg opp i stående posisjon. Etter det har han vært en solstråle. Så lysten på en ny baby har komt mye senere denne gangen enn etter førstemann,

Skrevet

Er 23 mnd mellom mine, vet ikke om det kvalifisere til tette en gang, men tett nok for meg. Kjekt at de har hverandre å leke med (mest slossing foreløpig ;)), men jeg synes det er slitsomt. Hadde nok valgt å ha større aldersforskjeld hvis jeg skulle velge på nytt. Men det skal jeg jo heldigvis ikke :)

Skrevet

Vil absolutt anbefale 2tette=) Om du er innstillt på det.

Vi har 15mnd mellom våre, og det var planlagt. (innstillte oss på det værste, kolikk, våkennetter osv) Men det gikk over all forventning=)

Jeg har vært hjemme med begge ungene hele tiden, og til tider er det selvfølgelig litt tungt, men så absolutt verdt det! Her har det vært tungt fordi mannen jobber offshore, så i 14 dager er jeg alene med de 24/7.

Men samtidig så er jo ungene annerledes når man er alene med de=)

Nå er de snart 3 og 1,5 år, og er bestevenner! Sover i samme seng om natten, i armkroken på hverandre. Leker sammen på dagtid, og koser seg stort sett=) Innimellom er det trass og tull, men det er jo bare en brøkdel av tiden! Ser at minste tar masse etter største, og at største passer på og hjelper minste. Utrolig herlig å se på!

Vi har ikke opplevd noe sjalusi, kanskje fordi hun var så liten når hun ble storesøster?! Også er det jo så kjekt å slippe å pakke vekk alle babytingene. de stod litt i boden, men så var det frem med alt igjen;)

Blir tungt nå i august når største skal begynne i bhg. Hun gleder seg, men jeg tror minste kommer til å ta det tungt! Må bare krysse fingrene for at hun også får plass snart=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...