....mammatilto... :))) Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Går de da rundt og tisser rundt om kring i huset eller hvordan gjør dere det ?????????????? Vi har for ikke lenge siden begynn med do treninge, men tenker og slutte med bleie om ikke så lenge ....
Gjest Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 He he..nei absolutt ikke. Et uhell i ny og ne, men aldri rundt omkring. Mine har sluttet når de var 2 år og 7 mnd og 2 år og 3 mnd.
....mammatilto... :))) Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2010 hvordan gjør dere det da ????
bøllefrøet_mitt Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 Gutten min får lov til å gå rundt naken, og uhell skjer innimellom. Han tisser på do, og får lov til å tisse ute på plenen. Fant ut at han sier oftere i fra/merker fortere om han må på do når han er uten truse.
Gjest Skrevet 9. juli 2010 #5 Skrevet 9. juli 2010 vi begynte med å la de sitte på potta fra 1 år, og da kom det i potta. Så har de sagt ifra selv, og vi har tatt de på do etter mat, før vi går ut, en liten stund etter at de har drukket og sånn. (akkurat som man gjør med en hvalp.. ha ha ha..) Vi har lest og sunget noen timer på do,da. "pottetrening"=kosestund på badet.. Også har jeg vært hjemme med de til de er to år. Da ser man jo på de hver gang de skal bæsje..Og setter de på doringen. Har nesten ikke skiftet en bæsjebleie etter 1årsalder på de begge.. veeeeldig kjekt.. Men er nok ikke så enkelt/praktisk å få det til når de er i barnehagen det meste av dagen.. Er nok ingen fasit.. man må vel bare ha en viss fornemmelse for om de er moden for å slutte eller ikke..
Gothminister Skrevet 9. juli 2010 #6 Skrevet 9. juli 2010 Hehe,nei,de gikk ikke rundt og tisset inne nei.. Nå var mine litt store da,eldste 3 år og minste 3 år og 2 mnd,men vi har ikke tvingt dem til noe.. Har prøvd på de,men det har bare ikke gått,så de gikk med bleie helt til de sa att de ville ikke bruke bleie mere,vi hadde da boxere liggende klare,så den var jo grei. De begge sluttet på dagen da de ikke ville mere.. Eldste sluttet med nattbleie 2 dager etter han sluttet med dagbleie,og minste sluttet med nattbleie 1 uke etter han sluttet med dagbleie..
Ranveig R Skrevet 9. juli 2010 #7 Skrevet 9. juli 2010 Når dei er komne så langt at dei har kome i gang med dotrening og går rundt utan bleie, stoppar dei opp og ser nedover seg sjølv og ventar på at tisset skal komme (i alle fall har alle småbarn i den fasen, eg kjenner, gjort det). Då er det akkuat tid til å løfte dei opp og springe til næraste do. Etter få dagar klarar dei å holde seg nokre sekund lenger, og så nokre sekund lenger, osv. Men det vil truleg bli nokre uhell i starten, der dei voksne ikkje blir obs på kva som skjer før det er for seint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå