Gå til innhold

Bilbelte bruk... eller manglende bilbelte bruk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har observert en pappa i barnehagen noen ganger.... Fikk sjokk første gang... neste gangene - i vantro over at det skjer...

Men han satte barnet sitt, sikkert mindre enn 4 år i en bilstol i fremsetet, lukker døren, setter seg selv foran rattet - og kjører...

Han tok ikke på bilbeltet på gutten!!! Eller seg selv...

tenkte - kanskje gutten klarer det selv, men siden jeg tror han er mindre enn 4 år, så tror jeg ikke det... Eller om han hadde klart det, ville jeg sjekket om det var satt ordentlig på - ikke noe vridd belte etc...

Kanskje han tar på beltet i fart - men så langt jeg kunne se etter dem, så så jeg ikke at han gjorde det - samtidig - det er jo litt vanskelig!!!!

har vurdert å si noe til ham - men for det første har jeg tenkt at jeg må være sikker før jeg sier noe... ellers så har vi stått et stykke i fra - og kanskje han klarte å ta på beltet uten at jeg så det... ???

Er liksom så i sjokk - at jeg har vanskelig for å tro at man idag IKKE tar på bilbelte... hvor har du vettet hen da??? Vet ikke hvilken vei han kjører, men motorveien ligger like ved, og veiene ellers er traffikerte...

nå har vi tatt sommerferie fra barnehagen, men hva ville dere gjort her???

Sagt noe til ham? Tipset barnehagen, så fikk de nevne det...?

Tror han er under 4 pga min minste er 4 og denne gutten ser mindre ut, tror ikke han har begynt på stor avd. mine er på stor avd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike ting har jeg ofte, virkelig ofte sett utenfor bhg der barna gikk før. Har aldri turt å si noe, men egentlig burde man det. Men samtidig, jeg tror egentlig at disse personene vet om faren, det er vel umulig å leve idag og ikke vite det. Så det er mest sannsynlig et ganske bevisst valg, dessverre.

Skrevet

uff, ja... helst sykt!!

HI

Skrevet

flere kommentarer?

Skrevet

dette ville jeg tatt opp med ped.leder eller styrer, for dette burde tas opp på en evt. foreldresamtale eller de kunne sagt fra til den foresatte

Skrevet

nå er det vel lovpålagt å sørge for at passasjerer i bilen er forsvarlig sikret. ring politiet neste gang. Hjelper ikke at han kjører forsiktig for det gjør nemlig ikke alle andre

HIlsen hun som holdt på å havne i to ulykker i går med trailer og stor personbil, som pga uvettig kjøring havnet i min kjørebane! man vet aldri når idiotene bak rattet dukker opp

Skrevet

Ser mye av dette selv i barnehagen til datteren min. Det er dessverre slikt at de fleste som har gjort dette som jeg har observert er utlendinger. Har sett barn sitte helt bakerst i bagasjerommet, har sett små babyer sitter i fanget til 5 åringer, har til og med sett en bil som hadde 5 unger i baksetet - minst to av dem var under to år - ingen i bilsetet eller med bilbeltet.

Har også lurt om jeg skulle gjøre noe med dette. Føler ikke som det er min plass å "sladre" samtidig som jeg synes veldig synd på barna. Da jeg var barn fikk vi lov til å gjøre akkurat som disse ungene gjør, men skjønner godt at tidene har fornadret seg.

Skrevet

Man kan oppnå resultater selv om man er sjenert og litt feig.

Lett sak å finne ut navn.

Skriv et anonymt brev der du sier at grov uaktsomhet er registrert. At hvis det ikke skjer en endring straks ser du deg nødt til å kontakte politi og barnevern.

Sleng på at barn under 140 cm skal sitte bak i bilen, i sete med seler.

Da blir han nok litt svett.

Skrevet

Er da lov å sitte foran så lenge de er i sikret bilstol og airbag slått av.

Men, dette skjer hver dag i vår bhg.

Barna sitter foran på fanget når de kjører til og fra.

Mer regel enn untak her, og alle er norske så har ikke noe med det å gjøre.

Vi bor nære Oslo, ikke småveier heller vi kjører på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...