Gå til innhold

Hvor lenge skal man gi d-vitamin dråper egentlig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har slutta for leeenge sia. Rett og slett fordi jeg glemmer det av. Flaska står jo i kjøleskapet. Og nå når det ble vår og sommer er det rett og slett avglemt. Glemmer vitaminer til storesøster også. Kanskje det er underbevisttheten som tenker at sommern fixer dette (bortsett fra at i nord glimrer sola stadig med sitt fravær).

Tror også de små får i seg mye D-vitamin gjennom vanlig mat nå :) Men for all del, er jo best å gi dem det tror jeg. Overflødig vitamin skilles visst ut tror jeg.

• 2 uker senere...

Sendte mail til de som lager Sanasol for å høre når man kan begynne med Sanasol til de små siden det ikke står på flaska. Her er svaret jeg fikk:

Hei og takk for henvendelsen din.

Norsk lov og norske helsemyndigheter ønsker at små barn skal spise vanlig variert kost, og det er kun tran-/d-vitaminer som er offentlig anbefalning i aldersgruppen 0-3 år.

Norsk lov/forskrifter tillater ikke markedsføring av produkter med kunstige søtstoffer til barn under 3 år, dermed er det heller ikke gjennomført forskning og risikovurdering for småbarn mht. denne "kundegruppen".

Sana-sol har vært på markedet i mange år. Det er velsmakende, effektivt og trygt og inneholder vitamin A,B,C og D, men Axellus har ikke lov til å uttale seg om bruk til barn yngre enn 3 år fordi det er valgt et annet alternativ enn vanlig sukker for søt smak.

Med vennlig hilsen

Axellus Forbrukerservice

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...