Gå til innhold

Hvor lenge skal man gi d-vitamin dråper egentlig?


magica og lille tryll ♡

Anbefalte innlegg

?

 

Kan man evt bytte de ut og gi sanasol isteden? Har gitt opp tran for lengst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har slutta for leeenge sia. Rett og slett fordi jeg glemmer det av. Flaska står jo i kjøleskapet. Og nå når det ble vår og sommer er det rett og slett avglemt. Glemmer vitaminer til storesøster også. Kanskje det er underbevisttheten som tenker at sommern fixer dette (bortsett fra at i nord glimrer sola stadig med sitt fravær).

 

Tror også de små får i seg mye D-vitamin gjennom vanlig mat nå :) Men for all del, er jo best å gi dem det tror jeg. Overflødig vitamin skilles visst ut tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sendte mail til de som lager Sanasol for å høre når man kan begynne med Sanasol til de små siden det ikke står på flaska. Her er svaret jeg fikk:

 

Hei og takk for henvendelsen din.

Norsk lov og norske helsemyndigheter ønsker at små barn skal spise vanlig variert kost, og det er kun tran-/d-vitaminer som er offentlig anbefalning i aldersgruppen 0-3 år.

Norsk lov/forskrifter tillater ikke markedsføring av produkter med kunstige søtstoffer til barn under 3 år, dermed er det heller ikke gjennomført forskning og risikovurdering for småbarn mht. denne "kundegruppen".

Sana-sol har vært på markedet i mange år. Det er velsmakende, effektivt og trygt og inneholder vitamin A,B,C og D, men Axellus har ikke lov til å uttale seg om bruk til barn yngre enn 3 år fordi det er valgt et annet alternativ enn vanlig sukker for søt smak.

Med vennlig hilsen

Axellus Forbrukerservice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...