Gå til innhold

Førstegangs foreldre er rare...

Anbefalte innlegg

Skrevet

3dagers hyttetur med en på 6mnd, og hva pakker man??

Joda, her annkom de hytten med

Vogn, reiseseng, madrass,pute,dyne, leketeppe, badebalje, stellebords topp (sånn tykk),tripptrapp stol, eget bestikk til den lille, to bager med klær, en bag med håndklær og kluter, en bag leker, stoor stelleveske med diverse såper,kremer etc, fire pakker bleier, badestol, uv telt og plaskebeasseng.

Måtte nesten le litt for meg selv..

Greit, pakka sikkert mye til poden selv da jeg var førstegangs.

Men syns dette var vel mye for tre dager

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja de representerer alle førstegangsforeldre....

Folk som er så opptatt av hva andre pakker med seg er rare....

Skrevet

Hehe - i alle fall planlagt godt ;-)

Skrevet

Hehe... Noe av det var jo fornuftig da. Reiseseng, madrass, dyne og pute må/bør en jo ha, vogn om det er mulig å bruke den også. Og litt klær og kluter og bleier, men det andre burde være helt unødvendig ja ;-)

Skrevet

Like ille med damer som pakker en gedigen trillekoffert full for en helg på fjellet. Folk som ikke kan dra noe sted uten flere skift, sminke, kremer, sminkefjerner, ansiktsrens, ansiktsvann, peeling +++ i det uendelige.

Eller vent, det er verre.

Skrevet

Synes de er søte, jeg da ;)

Skrevet

Mange av de tingene er jo nødvendige, men jeg hadde nok bare vasket babyen med klut og ikke badet den på de tre dagene. Iallfall skulle det ikke trenges med både badebalje og plaskebasseng.

Og to pakker med bleier ville vel vært nok... eller én.

Skrevet

He he he, måtte flire litt av den lista der ja.

Men alle førstegangs er da ikkje sånn. Eg drassa ikkje på så mykje då eg fekk min første, nokon klarer da å bruke fornuften også.

Skrevet

For en uke på hytten pakket jeg til en på 6mnd og en på nesten to

En bag klær, stelleveske med kluter,kremer og leker, reiseseng til eldste, vogna til yngste, tøystol til minste (sånn man henger på voksenstol), regntøy for dårlig vær, og plaskebasseng til pent vær. Og to pakker bleier til minste, en til eldste.

Og jaggu brukte vi ikke allt engang

HI

Skrevet

Eneste jeg syntes var litt rart på den lista der var vel tripp trapp stolen. Et barn på 6 mnd kan jo ikke sitte, og bør ikke sitte med støtte av puter, dyner eller tepper heller.

Dessuten kan det jo ha vært en gulpeunge, og da er det greit å ha en del med av klær og til å vaske med.

Skrevet

Joda, mange på 6 mnd kan sitte. Alle mine barn har gjort det, og veit mange andre som har gjort det også. Men altså, hadde ikkje gidda å tatt med tripp trapp stol for tre dager alikevell.

Skrevet

Voldsom oppakning ja.

Deilig at man blir litt mer avslappa for hvert barn man får.

Skrevet

Men hvis man har kort vei fra bilen til hytta, spiller det vel ikke så stor rolle om det er en ekstra stol med?

Hvis det er en hytte man må traske til i ulendt terreng, spiller det derimot ganske stor rolle å pakke smart.

Skrevet

Høres ut som om det er meg som er omtalt i innlegget til HI;-)

Skrevet

Sitter i en krok på hytta no jeg

HI

Skrevet

I overkant mye ;-)

De fleste av oss har vært der, så vondt ment er det jo ikke! Jeg har tre barn og overvurderer stadig behovet for ekstraklær, men det blir bedre for hver gang da :-)

Skrevet

man blir litt skrullete, sånn er det bare;-)

Med mitt første barn hadde jeg til en hver tid tipp topp utstyrt stelleveske. Med nr 2 stakk jeg en bleie i lomma på vei ut.. he he..

Skrevet

Hehe, kjenner den ja :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...