Gå til innhold

Hvor mange kontroller har dere vært på?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kun vært på kontroll i uke 8 og UL i uke 19. Skal ikke på kontroll før i uke 27. Er 2`gangs. Er dette vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes ut som veldig lenge mellom hver. Er det fastlegen du går til?

 

Har vært hos fastlegen min 3 ganger, men er på sykehuset hver 2 uke på kontroll. Hos fastlegen min er det vanlig med hver 4 uke til vanlig, og så oftere på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som lenge mellom hver gang, men du har ikke for få kontroller tror jeg... Jeg var til første kontroll i uke 12, så var det ultralyden i ca uke 19 og så var jeg hos jordmor nå i uke 23. De får jo ikke gjort så mye med svangerskapet ditt uansett, så hvis alt er normalt så trenger du ikke noen flere kontroller. Lege trenger du jo egentlig bare hvis svangerskapet gir deg noen plager som trenger behandling. Ungen er jo bare der uansett liksom.. Jeg skal ha neste kontroll i uke 27, og så i uke 32 igjen... ca 4-5 uker mellom hver gang nå altså... Jeg er også 2'gangs... :) Men hadde samme hyppighet på kontrollene med nr 1 også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmora mi sier at du trenger ikke gå til kontroll hver måned så lenge du føler deg vel og det ikke er et risikosvangerskap. Selv er jeg førstegangs. For meg ser det ut til å bli slik:

 

1. uke 12 - lege

2. uke 18 - ordinær UL

3. uke 23 - jordmor

4. uke 28 - jordmor

5. uke 32 - lege

6. uke 36 - lege

 

Mot slutten skal jeg ha modningsakupunktur og må derfor gå 1-2 ganger i uka de to siste ukene.

 

I og med at jeg er rhesus negativ, må det tas blodprøver i uke 32 og 36, hvis ikke så tror jeg det hadde gått lenger i mellom timene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel..har vært kun 2 ganger til lege og er i uke 24 i morgen. Er andregangs.

Første kontroll var vel rundt uke 11 tror jeg, men pga ekstra oppfølging fra sykehuset så har jeg vært på 3 ultralyder (inkl. ord.ul) og skal på en 4. i uke 32.

 

Sist jeg var til legen så sa han at det var ikke noe vits å komme før om 2 mndr da alt så bra til nå. Vi får vel sikkert mindre fordi vi er "garva" gravide nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror dette er helt normalt.

jeg var til prat hos lege i uke 8, UL i uke 18. og skal dit igjen i uke 24... mer oppfølging jo mer gravid du blir :) også skal jeg bestille 3D UL i tillegg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på kontroll i uke 12, og i uke 20, og neste er i uke 28. Syns det er helt greit, men har noen spørsmål/ problemer jeg gjerne ville tatt opp før uke 28, men blir vel til at jeg utsetter å spørre til jeg skal på kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos lege uke 10, jordmor ca 13-14, UL 18-19 og jordmor igjen ca 21.

Skal til jordmor på nytt i august, blir vel uke 27-28 tror jeg. Har ikke sånn stålkontroll på uker og tidpunkter og viktige hendelser i svangerskapet denne gangen som med nummer 1 ;-)

Synes det er helt OK, er mer avslappet nå, og vet at om det er noe så kan jeg bare ringe. Fikk time på dagen hos lege da jeg hadde så vondt i hodet, og ble da sykemeldt frem til ferien, ca 1,5 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...