ToillSjur Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Når fikk datteren din hull i ørene? Spurte de selv ? eller tok du hun bare med og tok hull ? Jenta er strax 3 år. og jeg syns det er fint med hull i ørene.. men hun har jo ikke sagt noe om det selv.. så er det for tidlig ?
Sweet Amber Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 Jeg synes ikke småbarn burde ha hull i ørene i det hele tatt. Øredobbene kan lett henge seg opp i ting under lek og bli revet ut. DET er vondt det. Dessuten mener jeg det er unødvendig å pynte de på den måten. Dattera mi skal ikke få det før hun spør selv og er stor nok til å skjønne at det er permanent. Mora mi tok hull i mine ører når jeg var liten, og blåste i hva jeg mente om saken til tross for at det er mine ører. Resultatet er at jeg har hull som ikke forsvinner og som irriterer meg siden jeg ikke liker øredobber, og i tillegg ett arr etter øredobben som ble revet ut. Ser ikke vitsen med dette. Du kan vel nøye deg med å pierce egen kropp?
ToillSjur Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2010 Takk for svar! Blir nok til at vi venter til hun spør selv. det er jo det beste !
HTC Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 Dette må du og datteren din bestemme selv. Mine jenter er 3.5 og 6 år og jeg har fortalt de at det gjør veldig vondt å få hull i ørene, men at jeg skal høre på de og snakke med de når de får lyst på. De har venner med hull i ørene. Jeg har sagt at jeg har minimumskrav om skolestart, men at de helst bør være mye eldre. Jeg selv var 12 når jeg fikk det. Jentene sier foreløpig nei til hull og eldste starter på skolen til høsten. Jeg håper de venter, men vil ha samtale og diskusjon når dette kommer som ønske fra de. Det vet de.
Mrs. Bouquet Skrevet 9. juli 2010 #5 Skrevet 9. juli 2010 Jeg kommer til å vente til hun er gammel nok til å stelle det selv, eller i alle fall har litt peiling at hygiene er viktig, og at det ikke skal fikles med. Feks. når hun er rundt 8-10 år - om hun selv kommer og sier hun vil ha det. Kommer ikke til å ta hull i ørene på et barn som ikke har bedt om det selv.
ditte&malusken&lillebror Skrevet 9. juli 2010 #6 Skrevet 9. juli 2010 Hadde bestemt meg for at hun skulle få når hun spurte selv. Var ikke forberedt på at hun skulle spørre allerede når hun var to og et halvt. Hun fikk likevel, endte i infeksjon i begge ørene etter ca et halvt år, og måtte bare ta de ut igjen. Nå er hun tre og et halvt og har begynt å mase om at hun vil ha igjen, men tror hun bare er stor i ord. Hun hadde nok ikke satt seg frivilig i frisørstolen når alt kommer til alt
Voilà Skrevet 9. juli 2010 #7 Skrevet 9. juli 2010 Nå har ikke jeg døtre da. Men på en måte er det greit å gjøre det når de ikke husker noe. Jeg tok hull i ørene da jeg var 16. Gikk over en uke med bare ett hull, før jeg turte å ta i det andre øret. Lite kult.
Gjest Skrevet 9. juli 2010 #8 Skrevet 9. juli 2010 Da tror jeg du er feigere en en gjennomsnittlig 16-åring. Selv tok jeg 10 hull i ørene fra jeg var 11 til jeg var 15 år. Ikke veldig vakkert, og kun de to første med bifall fra mine foreldre. Som de fleste andre skriver mener jeg at barn ikke skal ha hull i ørene før de kan stelle det selv og forstår hva det inneberer. Jeg syns også det er pent med små barn med øredobber, men på det punktet lar jeg fornuften styre over forfengeligheten.
hit og dit Skrevet 10. juli 2010 #9 Skrevet 10. juli 2010 Jeg var selv seks eller syv og hadde mast i et år, minst. Mine døtre kommer ikke til å være yngre enn det, og det er noe de skal få ønske seg en stund før det blir gjort
___ Skrevet 10. juli 2010 #10 Skrevet 10. juli 2010 Jeg synes det er alt for tidlig å lage huller i barnet uansett om det er i ørene eller noe annet sted. Det kan føre til en del komplikasjoner og jeg synes det er unødvendig å gi barnet problemer pga mors forfenglighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå