Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Hei, vet at det tidligere ble frarådet å spise jordbær når man ammer men at dette er noe man har gått bort fra. Noen som har erfaringer med å spise det? får babyen vondt i magen? jeg orker ikke spise noe den lille kan få vondt av, da får jeg så dårlig samvittighet....
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #2 Skrevet 9. juli 2010 Noen babyer reagerer med vondt i magen, andre reagerer ikke i det hele tatt. Her gikk det bra, men så reagerte ikke min på noe uansett så.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #3 Skrevet 9. juli 2010 Jeg lot vær å spise jordbær under graviditet og amming p.g.a allergener. Vi har mye allergi, både jeg og gubben. Men om det hjalp vet jeg jo ikke.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 Jeg kjenner ei dame som har gårdsbruk med blant annet store jordbær jorder. Hun fikk unge i april og ammer. Hun fraråder i alle fall å spise store mengder...
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #5 Skrevet 9. juli 2010 Tidligere anbefalte man at man ikke skulle spise det hvis det var allergi mot jordbær i familien, men nå har man funnet ut at det ikke har noen betydning for om barnet får allergi eller ikke. Som det meste annet av mat, så kan det hende at barnet får vondt i magen, men det er helt umulig å holde seg unna alt barnet kan få vondt av alle de mnd man ammer. Da må man omtrent leve på brød med rent kjøttpålegg med vann til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå