Gå til innhold

Hva er ditt beste tips/kjerringråd?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det være seg alt fra matlaging, til sex, til ja...- u name it!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forresten et lite tips.... Når ungene her skal spise pølse m/brød, så deler jeg bestandig pølsa på langs før jeg legger den i brødet/lompa. Da er ikke kvelningsfaren så stor om de skulle være så uheldige å få en pølsebit i halsen.... Har vært endel historier om små barn som desverre har blitt kvalt av for store pølsebiter. Så dette tipset kan kanskje være verdt å prøve....

Skrevet

Når du bør neseblod, snurr et strikk stramt over tommelen ( motsatt side av den siden du blør på av nesen) Hold tommelen over hodet.Du slutter å blø med en gang! Dette funker hver gang. Har gitt tipset til mange og har ikkke hørt om noen som ikke slutter å blø omgående. :))

 

 

 

Skrevet

Damp potetene, og pakk hele kjelen inn i håndklær og dyner i senga, så holder potetene seg gode og varme i mange timer. Funker med ris også.

Skrevet

sliter man med bilsyke barn kan man legge en brun papirpose mot huden på magen under klærne

(og hørt om de som sverger til plaster på navlen)

Skrevet

vask kaffekannene med natron, så forsvinner alle stygge flekker:)

Skrevet

-Når du koker blomkål, ha litt melk i vannet så holder blomkålen seg fin og hvit.

 

 

 

Skrevet

Plaster på navlen skal visst funke for svangerskapskvalme også. Prøvde det, og spydde om mulig enda mer, haha! (men jeg hadde ekstreversjonen i hele 8 mnd...)

Skrevet

Hvis du hikker, spis en teskje bringebærsyltetøy, så gir det seg.

Skrevet

Mot hikke:

Spis en skje bringebærsyltetøy. -Fungerer hver gang!

Skrevet

Hehe, det skrev vi på likt;)

Skrevet

Ha i bakepulver i kaffekannen så blir den ren. (vann + bakepulver- la stå en stund)

 

samme metode for å løse opp fastbrent bunn i kjeler og ildfastform

Skrevet

Sitron hjelper også mot hikke. Bare et par dråper sitronsaft.

Skrevet

Her har bringebærsyltetøy sjeldent fungert, men å drikke et glass vann opp-ned, derimot... Prøv det!

Skrevet

Smør matolje på rustfritt stål (oppvaskamaskiner, mikro osv) alle fingeravtrykk blir borte. Sitron og vann i vannkokeren fjerner alt dritt nedi der.

Bakepapir nederst i kakeformen. Klemmer den fast med ringen og klipper bort restene rundt. Slipper du å slite med å få bort rester av kaka i bunnen.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...