Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #1 Skrevet 9. juli 2010 Jeg er særdeles avhengig av sukker og godteri.Mener å ha hørt/lest at det da er noen mineraler jeg har lite av i kroppen men husker ikke hvilke. Tenker ikke på krom. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #3 Skrevet 9. juli 2010 Krom minker søtsuget i hvertfall. Men sukker i seg selv er avhenighetskapende, kan sammenlignes med heroin faktisk.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #4 Skrevet 9. juli 2010 Det er ikke jern,det har jeg nok av. sink,selen magnesium eller noe slikt? Irriterer meg virkelig at jeg ikke husker det:( HI
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #5 Skrevet 9. juli 2010 Som hun over alt har svart så er KROM kjent for å dempe søtsug. Men magnesium, selen, sink og omega 3 kan også mer eller mindre inndirekte ha betydning fordi de alle spiller inn i blodsukkeromsetningen og insulinproduksjonen.
Ugl@ Skrevet 9. juli 2010 #6 Skrevet 9. juli 2010 Forsøk krom, og ha i bakhodet at sukkeret er som heroin, det er vitenskapelig bevist. Sukker påvirker dopamin produksjonen i hjernen pluss en ting til i hvertfall. Så det har nok mer med det enn mangel på mineraler å gjøre. Trening, spis mye frukt og grønt, drikk vann så minker sukkerbehovet er min erfaring i hvertfall. Ellers trenger du ikke ta mer enn et helt vanlig kosttilskudd med vitaminer og minraler for å sikre at du får nok.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #8 Skrevet 9. juli 2010 Det eneste man mangler er viljestyrke;-) Sukker er ekstremt avhengihets-skapende og man må bare bite tennene sammen og "avruse" seg. Etter en uke er det værste over, og man slipper "oksehunger", ustabilt humør og blodsukker, søtbehov og uhemmet frotsing av hva som helst.. Voila: et nytt og sunnere liv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå